Gå til innhold

Dobbelsidig teip, hvor


freakshow87

Recommended Posts

freakshow87

For noen dager siden monterte jeg en diffuser fra Hirsch på min Saab 9-3. Kjempeflott sak, men oppe på denne var det en stripe tjukk, dobbelsidig teip mot fangeren for å holde den på plass i overkant (resten er popnagler). Denne har sluppet allerede. Kanskje for dårlig rengjort?

Noen som vet hvor jeg kan få tak i ny? Noe som virkelig holder, helst svart, men alt av interesse.

Mellom 0,5 -1 cm bred.

Takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis for dårlig rengjort. Det kan være for varmt når du monterer, eller for kaldt. Eller så får ikke nok areal av teipen kontakt med underlaget. Det har jeg opplevd selv med noe bling og stæsj jeg skulle ha på bilen. Stæsjet kom stort sett med 3M teip som ikke fikk nok kontakt mot bilen, og skiten måtte fjernes igjen. Det hjalp selvfølgelig ikke at stæsjet ikke helt fulgte konturen på bilen. Jeg festet det på nytt med Pattex (?) monteringsteip jeg kjøpte på Jula. Litt tilpasning måtte til, og jeg måtte ha dobbelt lag noen steder, men det ser ut som det sitter godt.

Biltema selger også en monteringsteip som ikke er så dyr, men den har jeg ikke prøvd. Forøvrig finner du slikt hos jernvare- og byggvareforhandlere og sikkert hos bilrekvisitaforhandlere. Kommer du over en monteringsteip fra en produsent som heter Clover er den å anbefale hvis du er stø på hånda. For den sitter tvert.

Og har du mulighet bør du legge press på teipen i noen timer.

Endret av Inge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...