truhaa

Kangoo Får Smake Cg Jetseal (bittelitt)

Kjøpte for noen månder siden Chemical Guys Jetseal fra Scandicshine aka Ketil aka Pirex. dro over bilen kjapt med en vask i dag før jobb, og hadde en mulighet til å legge på et tynt lag med jetseal på panseret på Kangoon...desverre ikke hele bilen, men det skal nok skje en dag, men ikke med denne bilen, kangoon skal under Meguiar`s vinger etterhvert (80 el 82 + 21), V40n skal ha EZ cream + jetseal om noen dager/uker, og det har jeg tro på etter testen i dag..

Påføring gikk som smurt den med en pad, for hånd, lett å legge på, og om du skal ta hele bilen tar det ikke mange minuttene med denne...la den tørke og den er like lett å fjerne som den er å legge på, og BONUSEN med denne er at den herder på 20 min, så bilen trenger ikke en natt i garasjen før neste lag legges på som med "vanlig" sealer, det kan du som nevnt legge på etter 20-30 min etter at du har fjernet den første påføringen.

Du kan fint legge på denne med en da maskin på bilen også, bare benytt en bløt pad, men tipper det er kjappere for hånd. Samme gjelder "tvillingen" til Jetseal, EZ cream fra Chemical Guys, bløt pad med da funker bra med denne også, og skal du benytte da på 1 av de 2 er det sistnevnte jeg ville brukt strøm på...jobbes da godt inn i lakken.

JA jeg VET jeg skulle ha på Chemical Guys EZ cream under Ketil, men jeg rakk ikke det i dag, men jeg er 100% sikker på at om EZcream påføres først får du MYE mer dybde i lakken, for med Jetseal alene ble det litt platt for min smak, ble ikke dybde what so ever i lakken, men blankt? JEPPSI pepsi det ble det, blankt som fy også....

Så en kjapp konklusjon:

skal du ha blank bil, legg på Jetseal, skal du ha blank bil MED dybde, bruk EZ cream først så Jetseal....de to er vel egentlig laget for hverandre

Bilder sier vel mere en 1000 ord, så det er noen av de også her

(canon EOS 400D, m/sigma 18-200mm linse, u/blitz)

Alle bilder er ETTER:

IMG_8068.jpg

IMG_8064.jpg

IMG_8059.jpg

IMG_8049.jpg

IMG_8048.jpg

Det var det, ikke så mange bilder av hele bilen, men panseret var i fokus denne gangen...kommer med mer senere ang Chemical Guys jetseal/EZ cream

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra skrevet og det ser så absolutt blankt ut det her^^ Sol å greier jo.. hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blankeste postbilen i Norge! :) Ser meget bra ut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pent truhaa. Begynner å bli gira på å se produkt-samlinga di nå. Tipper du har litt på lur...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he...har alt i garasjen nå, og svogern min sa "fy f##n og dro fram kamera for å ta bilde av skapet....skal ta et bilde og legge ut etterhvert..

Lurten nesten til å tro det var et Meguiars kjøleskap med tempratur styring også....he he

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lagrer du samlinga i kjøleskapet? :huh:

Endret av bjorke
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åkei, Med Truhaa som mitt store forbilde har jeg antakelig gjort verdens beste investering, et prakteksemplar i "Postmann Pat" klassen, minimalt med riper og bulker (bare 27 småbulker). Bilen er godt tatt vare på (vokset på klargjøringa i 2001), og alle klistremerkene sitter godt fast ennå.. En stødig bruker (Har truffet det samme postkassestativet 15 ganger omtrent på samme plass med døra..) Motoralternativet er perfekt, følger lett vogntog i aks'en opp til 60-70 km/t.

Så nå skal jeg grisekjøre en tur til Nille for å finne et skikkelig One Step produkt!

Kommer sikkert til å bruke over en time på jobben, så ikke mas med å se det ferdige resultatet..

Kom arbeidslyst treng deg på, her skal du en postbil finne...

PS! Har brukt mobilkamera da den ser mye penere ut..

post-52-1205915640_thumb.jpg

post-52-1205915744_thumb.jpg

post-52-1205915759_thumb.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gleder meg til å se bilen etter en times tid du! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he he.....

brukte rundt 15 timer jeg på min jeg...

"vokset på klargjøringa i 2001" he he he he

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde lett beholdt pinstripinga på siden ;P

Herlig resultat Truls! ;)

Endret av ClearCoatChristR
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så veldig bra ut dette da :)

Prøvde Creme Glaze etter jeg våtslipa panseret på bilen min, og kan egentlig ikke si at jeg fikk noen wow reaksjon..

Men kanskje kombinasjonen av Jetseal og Creme Glaze gjør susen, skal prøve det etterhvert når jeg får polert ferdig bilen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja følte selv at EZ cream og Jetseal funker best sammen når jeg hadde det på en Range Rover her om dagen.

Uansett må du legge noe over EZ cream, den kan ikke "leve" alene da den er en polish uten beskyttelse og vil bli borte etter vask, meg forstått..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er klar over at man må ha noe over den, men var bare så sinnsykt gira..

Måtte bare teste litt, den lukter sinnsykt godt ;)

Slipper man å tørke over bilen med menz top inspection eller med alkohol hvis man påfører ez creme glaze før jetseal?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, ikke tørk bilen med noe top inspec el alco etter EZ cream, da bare fjerner du den igjen.

Top Inspect el alco er kun til å sjekke etter korrigerings polishene du benytter om alle riper er borte (Menzerna 106 feks) og ikke etter at du legger på glaze/polish, ealer eller voks.. den vil bare fjerne det igjen

Menzerna top inspection er INGEN QDer har jeg forstått...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvis man legger sealer på, rett etter man har polert.. Så binder den ikke seg ikke så veldig godt fast, pga alle oljene/smøremidlene som er i poleringsmidlet.

Hvis man legger på et AIO produkt, etter polering, så fungerer det med sealer rett over den vet jeg.

Så derfor lurte jeg bare på om at ez creme glaze også gjorde dette?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

EZ glaze fubker fint under sealer ja...

om du legger på glaze og deretter tørker over med alcohol vil du fjerne glazen igjen og det er ikke noe poeng, den skal under sealer.

At den ikke binder bra har jeg også lurt på, men det er meg forstått ikke noe problem

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive