gjelsvik

DAS6 Brannfarlig.

Fikk for en liten stund siden en DAS6 kopi, kjøpt fra Norsk nettbutikk.

Den kom med ujordet plugg i stikkontakten, noe som selvfølgelig ingen har i garasje, eller i skjøteledninger for utendørs bruk. Kjøpte i dag ny kontakt og skulle bytte over.

Når jeg åpner den så ser jeg at klemskruene som skal sørge for god kontakt mellom leder og stikkontakten er skrudd i isolasjonen, og ikke hatt kontakt i det hele tatt. På den blå lederen er det par av trådene som har kontakt.

Om man hadde begynt å polere med denne og forsøkt å dra 850w gjennom denne koblingen her så ville man smeltet kontakten. Her må det mangle på kvalitetskontrollen.

Er ikke alle das6 lagd på samme fabrikk, bare med forskjellig logo ettersom hvilket merke den skal selges som?

post-3254-0-51621700-1408802340_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har vel vært et parti tidligere. Det ble løst ganske så greit, ta kontakt med forhandler så er nok de ganske så behjelpelige :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel saken er vel løst for min del da jeg heldigvis byttet kontakt før jeg fikk tatt i bruk maskinen, det var mer ment som en advarsel for andre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kontakt som i stikkontakt? Det er vel mer enn litt sannsynlig at dette er et parti som er kjøpt via/for et annet land og norsk kontakt montert i ettertid. Ikke uvanlig ifm paralellimport. Vet at et par web butikker gjør slikt med makita ladere bla.

Endret av Babelfisken
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte en DAS6 av bilnerden for en stund tilbake og opplevde det samme, de fikset saken i rekordfart! Du ville heller ikke klart å smelte støpselet, enten hadde ikke maskinen startet siden du bare har kontakt på en av fasene eller så hadde nok sikringen røket når lederne hadde blitt varm smeltet i kabelen og kortsluttet viss du hadde kontakt på både fase L1 og L2 :D

2014-06-19144603_zps7ede0542.jpg

Edit: la inn bildet :)

Endret av JonasNordvoll
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bra du har fått fikset dette :) men når du først har funnet en slik feil, bør du opplyse dette til forhandleren der du kjøpte denne slik at dei kan sjekke partiet som dei har på lager! slik at dei ikke selger flere maskiner med dårlig kontakt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bilnerden i mitt tilfelle også. Sendt de en mail nå og informert om dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive