Toven

Swirls for hånd, produkter, mc

Hei!

Starter en tråd her for å spørre om råd til å få lakken ålreit i solskinnet :)

Jeg har en svart Suzuki motorsykkel hvor lakken på tank og plastikk-kåper har en del swirls etc som kommer frem i lyset.
Jeg bruker Autoglym UDS med AG poleringskluter og AG Hi-Tech finishing cloth som skjuler dem ok, men etter vask er dem synlige igjen. Derfor er jeg på jakt etter produkter som fjerner dem slik at ikke sykkelen trengs polering etter hver vask :)

Etter hva jeg har søkt er Meguiars Swirl-x mye reklamert for, men har også funnet Scholl S40 som Scandicshine selger som Scholl Swirl Remover Set. Noen som har erfaringer med disse? Scholl koster noen kroner mer enn Meguiars men om Scholl er klart bedre har det lite å si.

Uavhengig av produkt jeg velger, hvordan skal lakken behandles etter bruk av slike produkter? Kan jeg vokse med UDS eller må en rein voks til? Kan jeg fortsette å bruke UDS til å vokse eller vil denne kanskje lage problemer igjen? Inneholder den noe slipemidler eller fyller/dekker den bare over ujevnheter?

Kan en lakk-forsegler hjelpe mot fremtidige vaskemerker? Ser at på info om PolishAngel Master Sealent hvor dette står: "Den gir opptil 12 mnd holdbarhet og beskytter mot vaskeriper."

Ble veldig mye dette ser jeg, håper det er forståelig ! :)

- Tov

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilt-hamber autobalm skjuler ein del swilrs men du bør nok går over med polish først som feks swirl x.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gtechniq P1 og FP1 Tri Foam Polish Pad så bruker du Panel Wipe og om du nå er fornøyd så legger C1 Crystal Lacquer + C2v3 Liquid Crystal. Dette blir i alle fall motstandsdyktig mot riper. Så må du ha noen gode microfiber kluter. Dette kan også bestilles hos bilnerden

https://www.youtube.com/watch?v=_u-QTCbOUW4

https://www.youtube.com/watch?v=ZMTDd8fwwbo

https://www.youtube.com/watch?v=ZZeUdqAeptg

https://www.youtube.com/watch?v=EymqT_m2_ak

Endret av Rotiform
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvor aktiv du er i svingene med MC'n, men vær obs på at tanken blir veldig glatt etter polering og voks. Du får ikke mye feste med lårene...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar !

Gtechniq produktene som ble linket ser veldig bra ut, tror jeg går for disse :)
Kan C2 brukes jevnlig etter si 3-4 vask for å shine opp litt? om dette trengs da..
Og har dere anbefaling til hva jeg skal bruke for å tørke etter vask? Jeg bruker en blanding av pusseskinn+mikrofiber (turle wax tror jeg) som jeg presser på flatene, ikke drar. Noe bedre som er mer ripesikkert?

Jeg har Techspec Tank Grip på tanken @berg25, så det er ikke noe problem :) Problemet kommer jo ved polering, mer vrient og må maskere av, men det skal nok gå greit.

EDIT: Kan det holde med C2 etter polering? Jeg er litt redd for å drite meg ut med C1. og leser at andre brukte C2 etter polering. Sykkelen blir omtrent bare kjørt i sol og kanskje litt regn og blir ikke utsatt for like mye møkk som en bil året rundt :)

Endret av Toven
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar !

Gtechniq produktene som ble linket ser veldig bra ut, tror jeg går for disse :)

Kan C2 brukes jevnlig etter si 3-4 vask for å shine opp litt? om dette trengs da..

Og har dere anbefaling til hva jeg skal bruke for å tørke etter vask? Jeg bruker en blanding av pusseskinn+mikrofiber (turle wax tror jeg) som jeg presser på flatene, ikke drar. Noe bedre som er mer ripesikkert?

Jeg har Techspec Tank Grip på tanken @berg25, så det er ikke noe problem :) Problemet kommer jo ved polering, mer vrient og må maskere av, men det skal nok gå greit.

EDIT: Kan det holde med C2 etter polering? Jeg er litt redd for å drite meg ut med C1. og leser at andre brukte C2 etter polering. Sykkelen blir omtrent bare kjørt i sol og kanskje litt regn og blir ikke utsatt for like mye møkk som en bil året rundt :)

C2v3 Liquid Crystal kan brukes når du trenger å piffe opp glansen, du kan også bruke den uten C1 men da har du liten eller ingen ripebeskyttelse. Fårstår din bekymring for å legge C1, du må i alle fall legge den i en garasjen/innendørs. Det blir fort litt mere med det når man skal legge en coating som C1, men ingenting slår ripebeskyttelsen til en coating. Og da ha kan du heller legge hvilken som helst sealer eller voks feks PolishAngel Master Sealent som du nevnte i første post, den har Scandicshine på tilbud denne uken. Kjøpte selv en slik men har ikke rukket å prøve den, men ser fin ut på denne Ducatien da. :)

https://www.youtube.com/watch?v=I4NRfCW4hv0

Du treger nok et par mikrofiber tørke håndklede av god kvalitet, f.eks dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

C2v3 Liquid Crystal kan brukes når du trenger å piffe opp glansen, du kan også bruke den uten C1 men da har du liten eller ingen ripebeskyttelse. Fårstår din bekymring for å legge C1, du må i alle fall legge den i en garasjen/innendørs. Det blir fort litt mere med det når man skal legge en coating som C1, men ingenting slår ripebeskyttelsen til en coating. Og da ha kan du heller legge hvilken som helst sealer eller voks feks PolishAngel Master Sealent som du nevnte i første post, den har Scandicshine på tilbud denne uken. Kjøpte selv en slik men har ikke rukket å prøve den, men ser fin ut på denne Ducatien da. :)

Du treger nok et par mikrofiber tørke håndklede av god kvalitet, f.eks dette.

Liten ripebeskyttelse med bare bruk av c2v3 ja, ok :) Da må det nesten bli med c1 også. Lå sammen en handleliste hos bilnerden, ser dette sånn nogenlunde greit ut om jeg bestemmer meg for jobben?

Takk for tipset om tørke håndkle, skal kjøpes uansett :)

Jeg kommer nok ikke å gjøre jobben før til våren igjen, og vurderer derfor å høre med noen av detailerne i området om de kan se på sykkelen. Jeg vil heller betale litt mer for å få en med erfaring til å gjøre det enn å gjøre noe feil :P

Men igjen, takk for svar. Det har gjort meg klokere og svart på spørsmålene mine :)

post-8886-0-70053400-1408786036_thumb.pn

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du hadde sikkert klart deg med en mindre flaske med GTechniq P1 Nanocomposite Polish, for 500ml rekker nomalt til mange biler. Ellers så ser dette bra ut. :) Det er ikke sikkert at det er så dumt å finne en detailer med gode referanser til å gøre jobben, og da er du i alle fall garantert et bra resultat :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive