kjenyg

Hva heter interiøret mitt?

Hei,

Jeg overtok nettopp en 06-modell bmw, og skal ta en runde å shine den opp litt. Interiøret i bilen er delt inn i litt forskjellige materialer, og det jeg lurer på er, hva heter det materialet som "ligner på skinn" som er brukt på store deler av dashbordet og rundt forbi i bilen?

Jeg legger ved noen bilder slik at dere får se hvordan det ser ut ;)

Jeg lurer også på hvilke produkter jeg kan bruke på dette materialet for å vedlikeholdet det... Jeg har en meguiars dash & trim detailer, kan denne eventuelt brukes eller blir det heilt feil?

Tusen takk for hjelp ^_^

post-8848-0-71640800-1408520939_thumb.jp

post-8848-0-01428600-1408520940_thumb.jp

Endret av kjenyg
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Interiøret kan rengjøres med en APC. For eksempel CG Green Clean 1:15 eller Meguiar's APC 1:10. Som siste finish og antistatisk behandling fungerer Scholl 9000 fint, som de fleste andre vannbaserte vinyltrims. Velg en uten silikonoljer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Interiøret kan rengjøres med en APC. For eksempel CG Green Clean 1:15 eller Meguiar's APC 1:10. Som siste finish og antistatisk behandling fungerer Scholl 9000 fint, som de fleste andre vannbaserte vinyltrims. Velg en uten silikonoljer.

Heter det vinyl? eller er det ekte skinn?

Ok, kjøper en Green Clean tenker jeg. Scholl 9000 selges bare i store kanner ser jeg, har du et rimeligere alternativ? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme selv og det er ikke skinn. I dørene har du noen skinnfelter. På det som ikke er skinn rengjør jeg med gtechniq w2 1:25 og avslutter med gtechniq c6

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme selv og det er ikke skinn. I dørene har du noen skinnfelter. På det som ikke er skinn rengjør jeg med gtechniq w2 1:25 og avslutter med gtechniq c6

Ok, kan det beskrives som vinyl?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, kan det beskrives som vinyl?

Det vet jeg ikke
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plast er det vel. Kall det gjerne vinyl. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, da er jeg litt klokere, og kan handle riktige produkter til vasking og behandling/vedlikehold av interiøret :thumbup:

Takker :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme bilen selv med dønn likt interiør.

Jeg bruker AG leather cleaner til setene,ag leather balsam etterpå.

Så bruker jeg en apc av det jeg måtte ha for hånd. Har en cartec sak nå blandet til 1:25

Men green clean er bra det også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme bilen selv med dønn likt interiør.

Jeg bruker AG leather cleaner til setene,ag leather balsam etterpå.

Så bruker jeg en apc av det jeg måtte ha for hånd. Har en cartec sak nå blandet til 1:25

Men green clean er bra det også :)

Jeg gikk for Lexol leather kit fra bilnerden (til setene) og CG GC fra scandicshine til resten av interiøret :thumbup:

Alt kommer i posten i dag allerede, gleder meg :):)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert veldig bra :)

Tok nettopp av hjula, vasket understellet, vaska bilen under, tok av motorplata og vaska under der også og polerte bakpotta med autosol her om dagen også.

Skal bestille meg noe bare bone å smøre i hjulbuene og på platene under motoren på bmwen..

Er ikke bare interiøret som får shine her i gården :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert veldig bra :)

Tok nettopp av hjula, vasket understellet, vaska bilen under, tok av motorplata og vaska under der også og polerte bakpotta med autosol her om dagen også.

Skal bestille meg noe bare bone å smøre i hjulbuene og på platene under motoren på bmwen..

Er ikke bare interiøret som får shine her i gården :D

Inspirerende! Kan jeg spørre hva du bruker for å heve bilen når du jobber? Vanlig jekk?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive