MikTor

behandle blank folie?

Korleis behandle blank folie?

Kan det maskinpoleres?

Og kva beskyttelse skal enn gå for?;)

Endret av MikTor
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt avhengig av type/merke/kvalitet av folien men skal vel vaskes som vanlig lakk. Når jeg hadde folie av dårlig kvalitet på bilen en gang så var den litt alergisk mot sterk Surfex. Altså 1:5 ca. Fikk veldig lett skjolder. Ellers hvis den er myk så kommer vaskeriper veldig fort, spesielt godt synlig på sort blank... Men ikke noe problem å polere opp. Ingen problem med roterende eller DA. Noen typer folier vil oppføre seg som SS lakk ved varmegang, vil angi farge til pads. RDS i folie kan reddes med varmepistol, noen folier vil strekke seg fint ut.

Jeg har brukt veldig mange forskjellige vokser på folie. Opplevde kortere levetid på folie vs lakk. F.eks SV Shield så veldig bra ut på sort blank folie men jeg fjernet rester av den etter ca 2mnd, Collinite 845 lå lengst 5mnd ca, mens så AG HD Wax så både bra ut og fungerte fint i 4mnd. Men jeg er ikke noe langvarig voks supporter :)

Endret av _Makki_
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk lagt på blank sort folie på taket på Z4en min. Den så ikke ut i sola med masse swirls etter den ble lagt på. Så jeg kjørte over den med SV CFP Strong, så CFP Finish med Flex DA og til slutt toppet med SV Insignis V3. Ble 100% godkjent og vel så det :)

Så i bunn og grunn så behandlet jeg det akkurat som resten av bilen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, supert. Då er det berre å prøve seg fram;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive