Gå til innhold
Vadefugler

Behandling av ny bil

Recommended Posts

Vadefugler    0
Vadefugler

Hei.

Fikk en koksgrå nissan leaf i mai. Har bare vasket den ordentlig ned og lagt på autobalm og ruteforsegling foreløbig.

Men jeg synes den siste finishen mangler. Har det noe for seg og polere den opp med maskin og legge på f.eks SW shield eller lignende? Har en DAS6 maskin og menzerna 500,2100 og 4000 liggende.

Hvis man skal polere opp regner jeg med man må gå for menzerna 4000? Forslag til kombinasjon med puter? Kan ikke se noe vaskeriper eller lignende, kun håndvasket etter DCN-regler :)

Har kun korrigert opp en bil tidligere og ble igrunn fornøyd med denne, men kan ikke skryte på meg mye erfaring. Håper noen kan komme med noen tips her :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johnsen90    639
johnsen90

Det vil absolutt hjelpe jA. Hva har du av puter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden    2 608
Autoglaze / polishduden

Sort Menzerna waffle med 4000 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vadefugler    0
Vadefugler

Det vil absolutt hjelpe jA. Hva har du av puter?

Har ikke så mye igjen, mener det er en grønn og blå uber hvis det kan brukes?

Når jeg korrigerte min første bil gikk det endel puter. De gikk rett og slett i oppløsning etterhvert. Normalt eller nybegynnerfeil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mz6    16
Mz6

Har ikke så mye igjen, mener det er en grønn og blå uber hvis det kan brukes?

Når jeg korrigerte min første bil gikk det endel puter. De gikk rett og slett i oppløsning etterhvert. Normalt eller nybegynnerfeil?

Både og. Uberputer er av den tøffere sorten. Bytt oute ofte (for hvert panel f.eks), slik at putene får hvile mellom slagene.

Da skjønner du hvorfor en må ha flere puter av hver farge også :)

Også børste ut polishrester underveis!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vadefugler    0
Vadefugler

Både og. Uberputer er av den tøffere sorten. Bytt oute ofte (for hvert panel f.eks), slik at putene får hvile mellom slagene.

Da skjønner du hvorfor en må ha flere puter av hver farge også :)

Også børste ut polishrester underveis!

Hadde bare en av hver (fersking :) ). Rengjorde putene ofte, men det virket som de ble såpass varme at limet slapp i midten etterhvert. I tillegg var det en grand voyager som jo er litt størrelse på, ble noen banneord etthvert som det minket på puter. Skal kjøpe inn flere når jeg tar leaf'en og bytte på underveis. Mener jeg har hørt at den orginale bakplaten på DAS6 også overfører veldig mye varme til putene?

Men hva kan være en god kombinasjon av puter og menzerna 4000 til å få freshet opp leafen. Svart eller blå uber holder det, eller trenger man noe grovere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mz6    16
Mz6

Svaret er: PRØV!

Prøv blå uber og 4000. Hvis ikke det tar nok, gå grovere. Enten på pute eller stoff. Prøv mye, så ser du fort hva som funker :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vadefugler    0
Vadefugler

Okidok, da skal jeg prøve meg fram litt. Grunnen til at jeg spør er for å ikke gjøre åpenbare feil som andre har prøvd før :)

Genialt å ha dette forumet med så mye dyktige folk. Har tatt bilpleie til et helt nytt nivå for min del...og pengebruken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig