erikstein

Coating til lakkert interiør?

Har verdens mykeste lakk på deler av min midtkonsoll i form av sort blank lakkert plast.

Problemet er at det blir riper bare en flue slurer på lakken.

Kan få det greit igjen med litt kjærlighet, men vil gjerne legge på noe som kanskje kan forbedre ripemotstanden..

Forslag? Carpro dlux, gtechniq c4? Noe annet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøvde å håndpolere noen lister langs døren på interiøret og la på polishangel master sealant, dette har funket greit.

Kommer vertfall mindre riper enn før, men vet ikke om det er på grunn av forseglingen, eller om jeg bevisst passer på å ikke skrape med armer når jeg kjører :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har verdens mykeste lakk på deler av min midtkonsoll i form av sort blank lakkert plast.

Problemet er at det blir riper bare en flue slurer på lakken.

Kan få det greit igjen med litt kjærlighet, men vil gjerne legge på noe som kanskje kan forbedre ripemotstanden..

Forslag? Carpro dlux, gtechniq c4? Noe annet?

Det vi kaller pianolakk det. Ja du kan polere det, og ja du kan legge på coating. Etter ditt eget ønske. C1, Modesta, Cquarts osv osv.Kan og legge voks, sealer m.m. Så lenge det er klarlakk, så har det ingentrille å si om det er innvendig eller utvendig i så måte.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du får ønsket finish ved å polere opp så kan du legge en klar film/folie som beskyttelse etterpå. Det er et hav av typer på markedet til forskjellig bruk, men bruk god kvalitet som feks 3m. Sjekk feks ebay for alternativer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah, jeg var egentlig redd for at det ville reagerer med en typisk lakkcoating.

Er typisk ubrukelig pianolakk ja, dekkende ord :)

Da skal jeg få markert opp og prøve meg litt frem

Folie vet jeg at jeg ikke får til... Hehe.

Har faktisk vurdert å få det levert hos en lakkerer for skikkelig lakk men klarlakk av god kvalitet på toppen.

Endret av erikstein
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Folie er faktisk ganske enkelt å legge om du bruker bra film. Er ikke som rutefilm for å si det sånn.

Jeg solgte endel karbonfiberfilm tidligere til halv pris av 3m sin. Og folk ble overrasket hvor lett det var å legge. Bruker hårføner osv så går det som en lek:)

Ser bs har samme som jeg solgte.

http://www.bsbildeler.no/?pno=229243

Men den kan leveres i alle farger som helst direkte fra fabrikk i hele ruller.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm. Da må jeg demontere interiør.

Prøver først med coating. Blir ikke det noen suksess, kan jo film være et alternativ :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive