EspenE

Owatrol Polytrol

21 innlegg i emnet

Testet denne i dag, da jeg ser mange av dere digger den. Prøvde selv i dag, og den er jo helt crazy. Tok plasten bak på min T4 Transporter.

Men, jeg lurer på om jeg ikke lot den virke lenge nok, eller for lenge? Det var skikkelig seigt å tørke av. Skal det være det? Akkurat som om kluten sitter igjen i plasten når jeg forsøkte å tørke av. La jeg kanskje på for tykt/tynt? Eller skal det rett og slett være seigt å tørke av?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det bør tørkes av overflødig produkt etter 10-20 min.Om det blir seigt så la vær og heller la være å bruke bilen en liten time og la vær å prøve å tørke av.Fester seg fort sand og støv :)

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, så du mener rett og slett ikke tørke av i det hele tatt? Lurer på hva jeg gjorde feil..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, så du mener rett og slett ikke tørke av i det hele tatt? Lurer på hva jeg gjorde feil..

ja går fint det om det ikke er veldig tykt da.Skal bare så vidt dekke, også fordele enda bedre dekket med mf etter f.eks 10-20 min.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Allright. Mener du å påføre mere produkt etter 10-20 min eller bare fordele det som ble hatt på i første omgang? Får sjekke ut hvordan det ser ut i morgen da. Kanskje jeg prøver en runde til..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om en grå plastdel har fått tilbake farga si så er det ikke vits å gå over flere ganger :) Ja, mente å fordele produktet mer før det herder/blir seigt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner. Det ble som sagt litt skumring før jeg rakk å bli helt ferdig, så jeg er redd det ble ujevnt etter at jeg forsøkte å tørke av.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det får nok bra. I værste fall er det bare og gå over en gang til :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk folkens=)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Likte ikke polytrol selv jeg ... Synes det var for seigt å jobbe med.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det holder vanligvis mye lenger enn mange, ofte langt dyrere, plastfornyere.

Jeg pleier å påføre med pensel, og gni det godt inn med lofritt papir etter noen minutter og etter ca 15-20 min tørke over med lofritt papir.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes Polytrol er helt fantastisk. Eneste gangen jeg har opplevd at det var seigt var når det var veldig varmt ute når det ble påført. Og for all del ikke bruk det i direkte sollys.

Pleier å påføre med svamp, og gni det av med bomullskluter, poleringsduk (eneste det er brukende til) eller rester av en gammel t-skjorte.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er utrolig fornøyd med polytrol. Må ha litt tålmodighet mtp at det kan bli seigt, men det er jo et gullegull produkt :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aldri opplevd at den er seig..første gangen eg brukte den la eg få altformasse, fortsatt ikkje seig! Fantastisk produkt som holder svært lenge :) og billig..en boks holder i mangen år med meg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bør ikke være for varmt når man jobber med den og for all del ikke stå i solen, da blir det fort seigt.
jeg bruker legge denne i to runder, og når jeg er ferdig med 2. runde så går jeg over med lofritt papir eller en mf-klut som kan kasseres.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det blir seigt, har man gjort noe feil da? Altså, jeg syns det så veldig bra ut etter at jeg la det på, men forferdelig vanskelig å tørke av. I dag tok jeg framfangeren og da tørket jeg ikke av i det hele tatt. Syns resultatet ble meget bra.

Arbeidstemperaturen var rundt 20 grader og ingen sol. Allikvel opplevdes det som "umulig" å tørke av. Antar at jeg enten brukte for mye produkt, eller ventet for lenge med å tørke av.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du ventet for lenge.. opplevd det selv et par ganger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du safe deg tørker du av umiddelbart eller et par minutter etter påføring, seig blir den uansett etterhvert som den tørker. Så får du heller påføre i flere omganger hvis det trengs. Jeg påfører rikelig og venter 15-20 minutter før jeg tørker, i garage med 20 grader er den da allerede begynt å bli seig, har litt motstand i kluten de første dragene før det "løsner" å blir glattere. For meg høres det rart ut å skulle buffe rester med papir, men det er muligens av typen super strong. Kluten som blir brukt gidder jeg ikke bruke tid og kjemikalier på, så den går dessverre i søpla :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har tidligere brukt "poleringsduk" og i år brukte jeg torky. Kan ikke huske jeg fikk noen problemer med det. Jeg har ganske mye struktur i plasten, derfor jeg går over ganske tidlig etter påføring for å få det helt ned i porene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive