Gå til innhold
Nikkor1

Auto Finesse Revive - Trim Dressing, holdbarhet

Recommended Posts

Nikkor1    0
Nikkor1

Hei!

Har problemer med holdbarheten på dette produktet. Allerede ved første håndvask(prickbort,surfex) går mye av produktet bort og etterlater seg en prikkete overflate fordi man ser rester av den gamle plasten under og fornyeren over.

Det samme skjer ved varmt vær og sollys, da svetter mye av produktet bort og det blir stygt.

Inni bilen holder det seg, men utenpå i grillen og ved speil blir det stygt.

Er dette normalt, eller bør jeg bytte merke? F.eks swiss sin?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 072
Øyvind G

Har selv problemer med å få lignende produkter til å holde. Har laget en tråd om dette tidligere uten at jeg egentlig fant ut av dette (har ikke testet varmepistol som ble anbefalt i tråden min).

I det siste har jeg brukt Nano express fra Swissvax. Dette er egentlig en QW til lakk, men den fungerer utmerket på plast. Den er enkel å påføre og har ok holdbarhet på mine kravstore støtfangere. Dette er et ganske dyrt produkt, men den er heldigvis drøy i bruk.

Endret av Øyvind G

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MaKoO    0
MaKoO

Har samme erfaring med dette produktet, Nikkor1

Tror jeg skal prøve GTechniq C4 eller Owatrol Polytrol neste gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nikkor1    0
Nikkor1

Bestiller C4 nå!:) Takk for hjelpen.

Er det forresten nødvendig med Auto Finesse Spritz - Interior Quick Dash Detailer ovenpå Meguiars Quik Interior Detailer Spray?

Jeg kjøpte den meguiars flasken fordi spritz ikke renser(?) men kun etterlater matt finish. Meguiarsen renser jo å etterlater matt overflate, men beskytter den i tillegg?

Hva ville dere gjort? Meguiars og så spritz?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle    725
Belle

Prickbort løser opp veldig mange plastfornyere.

Carpro PERL holdt i 4-5 måneder på plasten på passaten min helt til første møte med Prickbort

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hgnubel    334
hgnubel

Prickbort løser opp veldig mange plastfornyere.

Carpro PERL holdt i 4-5 måneder på plasten på passaten min helt til første møte med Prickbort

På min Volvo forsvinner PERL så godt som helt med Surfex 1:20-1:30. Bruker du ikke Surfex, eller er du bare heldigere med plasttypen kanskje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 072
Øyvind G

På min Volvo forsvinner PERL så godt som helt med Surfex 1:20-1:30. Bruker du ikke Surfex, eller er du bare heldigere med plasttypen kanskje?

Samme her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle    725
Belle

Mente jeg brukte en del surfex. Kan jo ha noe med plasttypen som du sier og.

Grillen er av ABS, klinte den full av Carpro DLUX til den ble blank og det holdt lett 1 år frem til jeg guffet på med prickbort på fangeren i høst. Så godt hvor overspray fra prickbort landet. Og den grillen har fått mye juling av sterk surfex og div andre avfettinger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nikkor1    0
Nikkor1

Vanskelig å holde unna surfex på grillen osv da.

Gjelder dette for c4'en jeg brukte 500kr på også? Er jo ikke noe poeng med plastfornyer om man ikke kan vaske bilen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
DeejayTID    29
DeejayTID

Har hatt akkurat det samme. Inni bilen, dørkarmer osv. har sinnsykt god holdbarhet, men når det kommer til utvendig... da er den svært kort holdbarhet på (utenom "pianolakken" der den har holdt seg siden førstte påsmurning).

Skal selv teste polytrol når jeg bestiller neste gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Jeg synes spesielt surfex er tøff mot plastfornyere, og kan fort gi skjolder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Jeg synes spesielt surfex er tøff mot plastfornyere, og kan fort gi skjolder.

Dog virker polytrol å være litt mer hardfør enn det andre jeg har prøvd av fornyere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig