Gå til innhold
zelly

Fikse rust på Mercedes e270 cdi 2002 - Pris?

Recommended Posts

zelly    0
zelly

Var å så på og prøvekjørte denne bilen. Står lokalt så kunne godt tenkt meg å kjøpe den. Rett farge, mye utstyr og så velholdt ut, utenom lakken. Rust i begge hjulbuene bak, og noe klarlakk som var gått av et par steder, brist på framfanger og litt steinsprang. Nå kan en ikke forvente strøken lakk på en bil som er over 10 år, men rusten bekymrer meg litt. Overdriver jeg, eller kan det være mer som en ikke ser, som kan være "farlig"? Hvor mye vil dere tro det koster å ordne dette? Å ta rusten i hjulbuene samt ordne klarlakken? Kan ingenting om bilpleie så vil ha verksted til å gjøre dette, men regner med jeg kan småplukket selv, som steinsprang osv. Vil jo ikke ha en så bra bil og være redd for at rusten kan ødelegge så mye.

LINK til annonsen. Tok et par ekstra bilder, kan legge til hvis nødvendig.

Endret av zelly

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjørn    50
Bjørn

hei , linken virker ikke men fjerner du : tok , så tror jeg det blir bra :)

Mercedes har jo slitt litt med rust på div. modeller jeg vet ikke vilke men dette ser ikke så galt ut spør du meg .

en naf test er kansje tingen her?

lakkering er dyrt (lakkerte bakfangeren på min bmw for et par måneder siden og det kom på rett over 10000 ,- ).

rust bør sandblåses for å stoppe det skikkelig

Edit : skrivefeil ;)

Endret av Bjørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Freebird    16
Freebird

Her er nok annonsen han tenkte på: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=49847206

Nå tør ikke jeg å komme med et estimat på dette; da tror jeg nesten du må ta bilen med til et karosseriverksted for en vurdering, men vær forberedt på at dette kan koste en del. Lakkering er forholdsvis kostbart og støtfangeren foran mangler jo en bit så den bør vel byttes. Du får eventuelt rimelige, uoriginale støtfangere til disse bilene hos Veng.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
zelly    0
zelly

hei , linken virker ikke men fjerner du : tok , så tror jeg det blir bra :)

Mercedes har jo slitt litt med rust på div. modeller jeg vet ikke vilke men dette ser ikke så galt ut spør du meg .

en naf test er kansje tingen her?

lakkering er dyrt (lakkerte bakfangeren på min bmw for et par måneder siden og det kom på rett over 10000 ,- ).

rust bør sandblåses for å stoppe det skikkelig

Edit : skrivefeil ;)

Her er nok annonsen han tenkte på: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=49847206

Nå tør ikke jeg å komme med et estimat på dette; da tror jeg nesten du må ta bilen med til et karosseriverksted for en vurdering, men vær forberedt på at dette kan koste en del. Lakkering er forholdsvis kostbart og støtfangeren foran mangler jo en bit så den bør vel byttes. Du får eventuelt rimelige, uoriginale støtfangere til disse bilene hos Veng.

Nå har jeg ordnet linken :) Ja er redd for at det kan bli dyrt, men er jo derfor han har priset bilen såpass billig. Jeg lurer bare på om det er verdt kjøpet. Sier NAF-tester også noe om hvor mye det vil koste å fikse rust også? Jeg tenker at hvis det koster over 30 000 så er kanskje ikke verdt å kjøpe denne bilen. Selv om han sa det ikke var noen kjente feil og han har byttet endel slitedeler, så må vel naf-testen være feilfri da :)

Edit: Sendt mail til byens beste karosseriverksted. Blir uansett vanskelig for dem uten å inspisere bilen i virkeligheten.

Endret av zelly

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skaten    5
Skaten

Svigers skrøyt over ein verkstad på Fauske, hadde visst veldig moderne utstyr og gjorde bra arbeid. Kva det heitte huska eg selvfølgelig ikkje....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
zelly    0
zelly

Svigers skrøyt over ein verkstad på Fauske, hadde visst veldig moderne utstyr og gjorde bra arbeid. Kva det heitte huska eg selvfølgelig ikkje....

Kan prøve å finne det ut. I mellomtiden fikk jeg svar fra Stormyra karosseri AS, som visstnok skal være et av landets beste:

"Vi gir ikke fast pris på rustreparasjon på eldre Mercedes. Vi kan fjerne den rusten som ligger tilgjengelig for fjerning (utvendig) , men dette blir mot ordinær timesbetaling 1234.- pr time, og vi gir INGEN garanti på dette. Lakkering må avtales direkte med lakkverksted. (vi bruker Bodø Billakkering as)

Regner med at totalen vil ligge i størrelsesorden 30.000.- (pluss minus)."

Da er det vel bare å glemme denne bilen? At de ikke tørr å gi garanti på dette må jo bety at det kan være masse farlig rust som ikke et oppdaget enda, eller at det fort kan komme tilbake.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Edvard    9
Edvard

Jeg spurte E18 skadesenter på Sem litt løst om rustfjerning på mn E39 BMW fra -97. De ga heller ikke noe rustgaranti på eldre biler sa dem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jørgen    15
Jørgen

Hei,

Jeg kjøpte en ganske så tilsvarende bil som dette i januar i år. Har ikke funnet rust på den noen plass ennå (bank i bordet), og kan ikke gi noe overslag på fiksing av rusten, men det jeg vil anbefale deg er uansett en naf test, samme hvilken bil du skal kjøpe. Den jeg kjøpte var også i følge eier i "meget god stand, uten kjente feil". I tillegg hadde bilen vært til eu-kontroll, og eneste anmerkning der var feil på abs-systemet. I følge selger var dette kun en abs-sensor som han hadde tatt knekken på da han byttet hjullager.

Vel, så enkelt var det ikke, det var simmerringen på hjullageret som var montert for langt inn, slik at sensoren ikke fikk signal. Det var ikke det verste å fikse, men det var ikke alt, nå er begge bærearmene framme byttet, termostat måtte byttes (fikk riktignok dekket dette av selger), bremseklosser foran og multireim er skiftet. Heldigvis begynner det å bli veldig overkommelige priser på deler til disse bilene. Nå ble dette et litt rotete skrevet innlegg, beklager det, det ble en del pils i går hehe :P Men, det er ganske avansert understell på disse bilene, og masse som kan ryke, ikke alt er like lett å avdekke ved en prøvetur, derfor vil jeg anbefale naf test som en uavhengig kilde til å se over bilen.

Når det er sagt koser jeg meg gløgg i bilen, fantastisk god bil å kjøre, motoren trekker godt og bilen sitter fint på veien, så bruker du litt tid på research på bilen du kjøper så er jeg sikker på at du kommer til å finne en god bil som du kommer til å ha glede av i mange år. Det eneste jeg kunne ønske var at 270 maskinen hadde bråket litt mindre, det er en enorm hamring og banking, heldigvis er bilen godt lydisolert :P

Lykke til med kjøp og beklager igjen for et rotete skrevet innlegg! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
zelly    0
zelly

Hei,

Jeg kjøpte en ganske så tilsvarende bil som dette i januar i år. Har ikke funnet rust på den noen plass ennå (bank i bordet), og kan ikke gi noe overslag på fiksing av rusten, men det jeg vil anbefale deg er uansett en naf test, samme hvilken bil du skal kjøpe. Den jeg kjøpte var også i følge eier i "meget god stand, uten kjente feil". I tillegg hadde bilen vært til eu-kontroll, og eneste anmerkning der var feil på abs-systemet. I følge selger var dette kun en abs-sensor som han hadde tatt knekken på da han byttet hjullager.

Vel, så enkelt var det ikke, det var simmerringen på hjullageret som var montert for langt inn, slik at sensoren ikke fikk signal. Det var ikke det verste å fikse, men det var ikke alt, nå er begge bærearmene framme byttet, termostat måtte byttes (fikk riktignok dekket dette av selger), bremseklosser foran og multireim er skiftet. Heldigvis begynner det å bli veldig overkommelige priser på deler til disse bilene. Nå ble dette et litt rotete skrevet innlegg, beklager det, det ble en del pils i går hehe :P Men, det er ganske avansert understell på disse bilene, og masse som kan ryke, ikke alt er like lett å avdekke ved en prøvetur, derfor vil jeg anbefale naf test som en uavhengig kilde til å se over bilen.

Når det er sagt koser jeg meg gløgg i bilen, fantastisk god bil å kjøre, motoren trekker godt og bilen sitter fint på veien, så bruker du litt tid på research på bilen du kjøper så er jeg sikker på at du kommer til å finne en god bil som du kommer til å ha glede av i mange år. Det eneste jeg kunne ønske var at 270 maskinen hadde bråket litt mindre, det er en enorm hamring og banking, heldigvis er bilen godt lydisolert :P

Lykke til med kjøp og beklager igjen for et rotete skrevet innlegg! :)

Takk for det! :) ja har veldig lyst på en type e270 avantgarde, svart, med litt utstyr og med ikke alt for lang km. Tilsvarende bil ligger jo på rundt 150 000 hos forhandler, så hadde håpet å gjøre et "røverkjøp" på denne hvis jeg kunne ordnet rusten uten å bruke flere titusener. Snakket litt med eier om NAF test og får sikkert han med på det. Forrige gang jeg skulle kjøpe en slik w211 endte det opp med at jeg betalte for testen og det viste seg å være mye eier ikke hadde informert om. Da ble jeg 2500 kr fattigere, eller hva d var uten å kjøpe bilen :P Blir min første bil dette, så har jo lyst på en som ikke har så mye rust. Må jo være såpass at man får lyst til å vaske og stelle bilen under eie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jørgen    15
Jørgen

Da foreslår jeg at du gjør en litt bedre deal denne gangen; avtal med eier at dersom det er flere feil utover det han selv har informert om, så går du fra kjøpet og han betaler testen, eventuelt er det rom for å diskutere prisen på bilen. Viser det seg at han har sitt på det tørre, betaler du for testen og kjøper bilen.

Hva med denne som et alternativ:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=50282605&searchclickthrough=true

Har du snakket med eier av denne og hørt hva defektene på den er? Var pen km stand og grei pris, ikke de kuleste felgene men det går jo an å gjøre noe med :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
zelly    0
zelly

Da foreslår jeg at du gjør en litt bedre deal denne gangen; avtal med eier at dersom det er flere feil utover det han selv har informert om, så går du fra kjøpet og han betaler testen, eventuelt er det rom for å diskutere prisen på bilen. Viser det seg at han har sitt på det tørre, betaler du for testen og kjøper bilen.

Hva med denne som et alternativ:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=50282605&searchclickthrough=true

Har du snakket med eier av denne og hørt hva defektene på den er? Var pen km stand og grei pris, ikke de kuleste felgene men det går jo an å gjøre noe med :)

Det har jeg vettu :P feil med airmatic (kan koste 20-30k), memory feil på setet, abs sensor må byttes også var det i tillegg rust :D så den er nok et langt dårligere kjøp uten å ha fått bilder av rusten. Han var ikke villig til NAF test, og bilen burde få fikset airmaticen før man kjører noe særlig med den sa han.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jørgen    15
Jørgen

Det har jeg vettu :P feil med airmatic (kan koste 20-30k), memory feil på setet, abs sensor må byttes også var det i tillegg rust :D så den er nok et langt dårligere kjøp uten å ha fått bilder av rusten. Han var ikke villig til NAF test, og bilen burde få fikset airmaticen før man kjører noe særlig med den sa han.

Haha skjønner, da kan det være greit å styre unna ja ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
zelly    0
zelly

Haha skjønner, da kan det være greit å styre unna ja ;)

Skal ikke være lett dette :) får bare gruble videre og se hva jeg gjør. Samtidig skal jeg holde utkikk etter andre biler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jørgen    15
Jørgen

Skal ikke være lett dette :) får bare gruble videre og se hva jeg gjør. Samtidig skal jeg holde utkikk etter andre biler.

Ja, kan uansett lønne seg å bruke litt god tid på å finne den rette bilen, selv om det ofte kan være smertefullt å være tålmodig, det er jo så gøy med ny bil :D

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig