Josruu

Erfaring med rep av felger?

Jeg har kommet over ett sett 19" felger i slik design som jeg lenge har hatt lyst på. Problemet er at ene felgen har høydekast, men det kan vel rettes hos ett felgverksted? Noen som har god erfaring med retning av felg?

Andre problemet er at ett par av de er litt kantkjørte. Fått bilder og det er ikke mye men det kommer helt sikkert til å irritere meg regner jeg med. Noen som har erfaring med hvordan det er å gjøre noe med slike skader?

De er i polert aluminium så da blir det sikkert verre/dyrere mtp de som er kantkjørte.

Prismessig ganske billig. 2 nye dekk og 2 som er greie så skal selger ha 3000.- men jeg tror kansje jeg får ned prisen litt til.

Ser på bildene igjen nå og der de er kantkjørte er det nok bare så vidt de har vært innpå, ser ikke veldig dypt ut.

Men ser også at klarlakken har begynt å slippe litt her og der å det blir vel bare ett større problem etterhvert. Ble litt mer skeptisk nå....

Endret av Josruu
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har noen jeg skal selge, og jeg fant ut at det sannsynligvis er bedre å kjøpe nye hvis du ikke kan leve med skadene. Bruktpris + reparasjon ble ca like mye som ny felg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok ofte det som Hyperd sier her.

Med mindre det er veldig spesielle felger så er det ofte like billig å kjøpe nye om det fremdeles er mulig.

Men ja, på mine felger pusset jeg lett over kantkjøringene, la i kjemisk metall å pusset igjen før de ble pulverlakkert.

Totalt kostet det hele meg rundt 3000kr for oppussing av alle felgene.

Disse var riktignok rette så var bare kosmetiske skader, ei heller felger man bare kan gå å kjøpe nye.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.felgteknikk.no/#!lakkering/co1u

Har blitt nevnt flere ganger her inne, i flere tråder om felgutretting, uten at jeg har noe erfaring med de selv.

Det fine er jo at de har en lett oversiktlig prisliste, så da kan du jo se om det lønner seg. ☺

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er dessverre ikke å få tak i lenger da det er en replica felg....og originale er heller ikke å få tak + at de er styggdyre.

Det er ikke det at selve designet er så grådig spesielt men de kler bilen så himla godt:) (mercedes s211)

Jeg må nok tenke litt på det da jeg kjenner meg selv så godt at keg vet de merkene kommer til p irriteremeg...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vært bort aluminiumsfelg med skikkelig høyekast og de ble rettet men eier kastet de like etterpå. De ble på en måte "blaute" på Q7'n hans.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pratet med selger nå og han hadde kjørt nedi ett hull og fått kastet etterpå. Det gikk fint å kjøre med men var irriterende, så det kan tyde på de tikker all verden til kast i den. Han hadde hatt den i balanseringsmaskin og da så man tydelig at det var en bulk på innsiden men ved å se på den vanlig så syns den ikke sa han.

Så blir prisen riktig så blir det nok handel er jeg redd...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive