Hyperd

Felgrens vs korrosol

Jeg er veldig fornøyd med korrosol, men det går en god del produkt hver gang jeg setter i gang. Er det noe poeng å kjøpe en dedikert felgrens i tillegg til korrosol? Det virker som om prisen stort sett er den samme.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til vanlig vask bruker eg Espuma blandet 1:10, virker veldig bra, men har ikkje blødende effekt.

Og er ganske billigt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Korrosol er vel først og fremst en jernpartikkel fjerner. Tilsvarende Iron-X. Brukt til vedlikeholdsvasken er den nok skikkelig overkill. Uten og ha prøvd selv, husker ikke i farta om andre har gjort noe tester heller, men den spiser nok mere beskyttelse, hvis du har det på felgene enn andre ting vil gjøre.
BH sin egen AutoWheel er dyrere, men er en blanding av Korrosol og Surfex og den er bedydlig svakere i bløinga enn Korrosol.

Se forøvrig denne tråden om hva folk anbefaler av hverdags vaskere til felg:
http://www.detailersclub.no/forum/topic/21320-den-beste-felgrensen/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Korrosol fører også til mer slitasje på belegget på kaliper og nav, enn hva feks. P21S gjør.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan kjøpe en rimeligere felgrens som blandes ut som du bruker i hverdagsvasken. Espuma Revolution wheel cleaner og Valetpro Beilberry er 2 gode eksempler. Det kan hende at Surfex også gjør en god jobb som hverdagsfelgrens. Dette har jeg ikke testet da Bilberry var en av de første bilpleieproduktene jeg kjøpte og jeg synes at denne gjorde en god jobb på møkketefelger (hverdagsvask.

Tar du en titt i loggen min så finner du noen tester til mange av de nevnte produktene. Jeg har laget en innholdsfortegnelse på første siden.

Til hardere oppgaver kan du bruke Korrosol, IronX eller lignende. Disse produktene er meget effektive som felgrenser, men de produktene som er laget som felgrens og som samtidig har den blødene effekten tar nok litt annen type skitt også. Vil du bruke Korrosol så er det kanskje lurt å gå over med Surfex også slik at du får bort den "vanlige" skitten som kan ligge iveien for det som Korrosol skal jobbe med.

Eller så er Rim7, P21S Powergel og Autowheel veldig gode felgrenser.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Øyvind!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I forhold til rim7 så synes jeg BH autowheel fungerer dårlig.

Synes korrosol eller iron-x er et must uansett jeg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo kun en halvliter, blir vel dyrere enn korrosol?

Denne kan blandes ut 50/50 :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I forhold til rim7 så synes jeg BH autowheel fungerer dårlig.

Synes korrosol eller iron-x er et must uansett jeg

Har du bremser som henger, at det blir masse varmt bremsestøv? Eller er det lengre tid/lange distanser mellom hver vask?

Denne kan blandes ut 50/50 :)

Men hvirdan blir virkningen for deg da?

Har prøvd å vanne ut p21s når det er akuratt for lite for de siste felgene. Å virker som virkningen dabber litt også da.

Endret av IvarB
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du bremser som henger, at det blir masse varmt bremsestøv? Eller er det lengre tid/lange distanser mellom hver vask?

Men hvirdan blir virkningen for deg da?

Har prøvd å vanne ut p21s når det er akuratt for lite for de siste felgene. Å virker som virkningen dabber litt også da.

Det går nok litt utover effekten, men den gjør en god jobb selv om den er blandet med vann. Jeg har blandet ut 1:2 pga. jeg synes produktet er alt for tykt slik at dysen ikke klarer å forstøve produktet nok, noe som gjør at man bruker unødvendig mye produkt.

I ekstremtilfeller der man har behov for full effekt så er det nok lurest å bruke den ren slik som anbefalt.

Kopierer og limer tekst og bilder fra BN: Juni tråden:

Noen bilder av P21S Powergel 1:2 og BH Autofoam 1:100.

Slik så felgen ut før vask.

IMG_0643_1920x1280.jpg

Påførte P21S PG 1:2 og lot den vike litt.

IMG_0644_1920x1280.jpg

Skummet bilen med AF 1:100.

IMG_0652_1920x1280.jpg
IMG_0656_1920x1280.jpg
Etter avspyling uten berøringsvask. LSP som ligger på er Poorboys wheel sealant.

IMG_0657_1920x1280.jpg
IMG_0658_1920x1280.jpg
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du bremser som henger, at det blir masse varmt bremsestøv? Eller er det lengre tid/lange distanser mellom hver vask?Men hvirdan blir virkningen for deg da?

Nå snakket vi vel om hverdagsvask? :) da er utblandet p21s mer enn sterkt nok. Men på kundebiler/lengre perioder mellom vask på vinteren bruker eg ren p21s :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive