MonkeyMadness

Anbefaling DA-maskin.

Heisann!

Skal gå til anskaffelse av min første poleringsmaskin, type DA.

Hva kan detailingfolket anbefale?

Pris er ikke avgjørende.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rupes eller Flex er det som går igjen på forumet..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke prøvd Flex, men har Rupes 21 og mini selv. Meget fornøyd. Om du skal ha bare 1 maskin, ville jeg kanskje valgt Rupes Duetto eller Rupes 15 pga mindre bakplate og mindre kast enn 21.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Krauss 500w er også grei nybegynner maskin, veldig fornøyd med min.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv både Krauss 900w og Rupes 15.

Min anbefaling er å starte med en Krauss 900w, denne duger i massevis til egne biler og gir et veldig bra resultat i riktige hender.

Eneste "fordelen" jeg har med den mye dyrere Rupes maskina er at denne føles bedre i bruk, mer riktig balansert med mindre vibrasjoner etc, korrrigerer også noe fortere.

Hadde jeg bare forholdt meg til egne biler så hadde krauss maskina holdt lenge fremdeles!

Men anbefaler 900w over 550w pga litt sterkere motor, samt cruise control funksjonen.

Jeg er rimlig sikker på at jeg kunne fått like bra resultat med krauss som rupes, men må muligens beregne noe mer tidsbruk, derfor oppgraderte jeg senere til Rupes da jeg ikke bare forholder meg til egne :)

Men ja.. Vil du ha noe som er bra nok uten å legge alt for mye penger i det duger Krauss og tilsvarende maskiner, vil du ha mer kvalitet å en maskin som føles bedre under bruk er veien å gå enten Rupes eller Flex slik jeg ser det (Har ikke erfaring med Flex desverre)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv både Krauss 900w og Rupes 15.

Min anbefaling er å starte med en Krauss 900w, denne duger i massevis til egne biler og gir et veldig bra resultat i riktige hender.

Eneste "fordelen" jeg har med den mye dyrere Rupes maskina er at denne føles bedre i bruk, mer riktig balansert med mindre vibrasjoner etc, korrrigerer også noe fortere.

Hadde jeg bare forholdt meg til egne biler så hadde krauss maskina holdt lenge fremdeles!

Men anbefaler 900w over 550w pga litt sterkere motor, samt cruise control funksjonen.

Jeg er rimlig sikker på at jeg kunne fått like bra resultat med krauss som rupes, men må muligens beregne noe mer tidsbruk, derfor oppgraderte jeg senere til Rupes da jeg ikke bare forholder meg til egne :)

Men ja.. Vil du ha noe som er bra nok uten å legge alt for mye penger i det duger Krauss og tilsvarende maskiner, vil du ha mer kvalitet å en maskin som føles bedre under bruk er veien å gå enten Rupes eller Flex slik jeg ser det (Har ikke erfaring med Flex desverre)

Takker for svar alle sammen.

Har tittet litt på Kraussmaskinen, og hvis det holder med den til egen bil høres det veldig greit ut.

Men ser for meg at det fort kan bli mer enn bare til egen bil med denne hobbyen her :D

Endret av MonkeyMadness
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar alle sammen.

Har tittet litt på Kraussmaskinen, og hvis det holder med den til egen bil høres det veldig greit ut.

Men ser for meg at det fort kan bli mer enn bare til egen bil med denne hobbyen her :D

Er jo et vist fare moment det :D

Selv har jeg konvertert krauss maskinen til spot maskin med 80mm pads, fungerer utmerket :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du er interessert så har jeg en Krauss 900, ubetydelig brukt, for salg m/div tilbehør.

Endret av geikro
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du er interessert så har jeg en Krauss 900, ubetydelig brukt, for salg m/div tilbehør.

Har sendt deg PM.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive