space-ace

fjerne dype vaskestriper

hei. har en gammel bmw som har stått litt for mye ved en park det siste året.

resultatet av dette er mye skitt og prikker i lakken. dette fikk jeg vasket bort i dag.

men bilen har MYE vaskestriper. sikkert noe fra mitt eie, men mesteparten var der da jeg kjøpte

den vil jeg påstå. bruker mest berøringsfri vask selv. har aldri hatt den i maskin iallefall..

men uansett. jeg prøvde å polere på dette i dag. brukte biltema roterende maskin med skumpad.

kjøpte p20 fra wurth, og hadde meguiars dual action fra før. har forstått det slik at dual action ikke egner seg så godt til dette?

dette hjalp litt men ikke nok, så vi tenkte å prøve litt på våtslip. fikk ikke tak i finere enn 1200 pappir.dett er nok litt grovt men. (noen som vet om butikker som pleier å ha slikt?)

resultatet ble en milion ganger bedre etter dette, bilen ble rød igjen :DD men fortsatt endel vaskestriper igjen. virker som det sitter dypt i klarlakken dette,eller er det rett og slett metoden her som tar lite?

har til nå bare prøvd panser og litt på bagasjeluka. tør ikke å pusse så mye med pappiret..

bør jeg få noe grovere polish? eller grovere pad?

trenger litt tips før jeg prøver igjen :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen problem å bruke dual action maskin, tar nok bare litt lengre tid da bmw ofte har hard lakk.

Kjenner ikkje til wurth polish, men kan tenke meg det er mulighet for og finne noe grovere(?). Såg raskt på nett og p20 ser ut som veldig fint ut.

Ville avventet våtslip til du har prøvd grovere polish

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki, takk for svar, får stikke å se hva jeg får tak i i morgen da :D kan ordne noen bilder også. det gikk iallefall fra veldig matt med mye vaskestriper til blank med endel vaskestriper i dag :D så er på rett vei iallefall :D

har du noen polish å anbefale? har bilextra, mekonomen, wurth her som jeg kommer på. orker ikke å bestilel noe på nett å vente lenge :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger ikke å vente lenge, det tar som regel 2-5 dager å få tilsendt fra de seriøse forhandlerne her inne. Wurth sine polisher har jrg hørt er gamle "oppskrifter" på Scholl om jeg ikke husker feil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du klarer ihvertfall aldri å rette opp 1200 våtslip med p20 på en enkel å bra måte, det er en del oljer i disse finere polishene som vil skjule restene av sliperipene til de vaskes bort. Skal du absolutt våtslipe må du få tak i en del finere papir og grovere polish, det er sinnsykt mye arbeid å våtslipe en hel bil hvis du skal ha bort alt av sliperiper i etterkant. Skaff deg grovere polish og kjør over noen ganger med roterende maskin, så skal du se at fargen kommer tilbake :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki, takk for svar :D hva anbefaler dere da? og hvilkene butikker på nett er kurrante?

handlet fra swissvax en gang og det tok utrooolig lang tid iallefall.

Endret av space-ace
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilnerden er av de eg har opplevd som kjappest med pakking og sending, samt gode priser.

Har ikkje brukt det sjølv, men veldig mangen anbefaler Menzerna som bilnerden fører.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ikke har tenkt å polere deg ihjel så ikke avslutt med noe grovere slipepapir enn p2500.
Jeg kjenner ikke til Wurth polish, men etter å ha våtslipt med 2500 eller finere går det ganske raskt å polere lakken opp med Menzerna FG400, sannsynligheten for at du får hologrammer etter FG400 er relativt stor om du ikke har mye erfaring, så denne bør etterfølges av FF3000 eller SF4000.
Kan ikke annet enn å si gode ord om Bilnerden jeg heller, rask og super service fra den kanten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor i landet bor du da space-ace? Kanskje du har en seriøs bilpleieforretning i nærheten ^_^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg bor i kristiansund. er ikke så mange sjapper her i nærheten som jeg vet av iallefall : P får gi bilnerden et forsøk da kanskje :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive