Gå til innhold

Glare Forteller Det Som Det Er.

Recommended Posts

Skrevet · Skjult
Skjult

Skal selvfølgelig oppdatere om jeg får svar.

• Admins
truhaa
Skrevet · Skjult
Skjult

Bra tilbakemelding det Colli...

Kunne sikkert tatt med "detailersClub under navnet ditt også, så er det litt mer "profft" og ikke bare en som prøver å få gratis varer fra en forhandler...

Ellers er det akkurat som om jeg skulle ha skrevet det selv...

Rart ikke andre levrandører er litt mer opptatt av å få lagt ut en review aka sende ut prøver fra deres linje mener nå jeg, i annonser er det mange som gir utrykk for å være voldsomt bra og enkelt som fy, men virker som om de er redd for å bli avslørt mht en test av noen som er litt mer oppegående og vet hva de skal se etter ang en test av produkter, og gi et syn som ikke er innhabilt, være seg at det er kanon saker eller ei.... lite tro på seg selv virker det som i mine øyne...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Skrevet · Skjult
Skjult

Ser ut som at man kan dra på KCL før sommeren da. Det ligger såvidt jeg vet i Asker? Tror jeg kjørte forbi her om dagen i hvert fall.

Jeg kan forstå firmaene. Viktigste grunn er vel at de vil unngå at enhver tulling skal få freebies. For det andre vil de ikke at produktet skal bli fullstendig slaktet i en test de ikke har videre kontroll på hvordan blir utført.

Det er ikke verre enn å la folket være til stede under påføringen. "Normal bruk" i etterkant med påfølgende review kan de ikke ha noen kontroll på. Jeg er Swissvaxært skeptisk til alt som lover gull og grønne skoger, så bare slå til på tilbudene og kjør review her med tiden.

Skrevet · Skjult
Skjult

Du kan få låne litt Glare av meg og teste Colli, har liggende noen prøveflasker på jobben, så det er bare å komme å hente.

Men da må du skrive en omtale av de etterpå.

Skrevet · Skjult
Skjult

Ok Are. Vi kan snakkes om det på msn, jeg vil uansett ha et svar fra Glare.

Skrevet · Skjult
Skjult

Fikk svar i dag! :)

"Hei Øyvind

Ja jeg skjønner at dere har rikelig erfaring med denne typen produkter. Vi i KCL mener også vi har greie på dette, og vi er de første til å innrømme at vi stadig lærer nye ting mht. metoder, utstyr vi benytter som igjen muliggjør et best mulig resultat. Dette er en løpende prosess som hele tiden er under utvikling. Det er disse erfaringene vi ønsker å dele med dere, og alle andre som ønsker å benytte Glare.

Vi retter oss i stor grad også mot profesjonelle klargjørere, og vi bygger nå i disse dager et nytt klargjøringssenter i Oslo (1500 m2). Her planlegger vi å utføre lakkforsegling, og også enklere former for klargjøring av nye og brukte biler. I tillegg vil vi utføre montering av bilinnredning (Matrix), Webasto (varme) samt selge slitedeler direkte til bilverksteder i stor Oslo. Senteret skal stå klart på Ensjø innen 01.08.08 og her vil vi også avholde bilpleiekurs for profesjonelle klargjørere, våre salgskanaler, og mannen i gata.

Vi er ikke bekymret for din uformelle test, men ønsker at vårt produkt får den lille ekstra oppmerksomheten det fortjener, til beste for begge parter.

PS. Sammen høster vi kanskje noen nye erfaringer?

Mvh.

Glenn Bøkeid "

Han fikk tilbake:

"Heisann

Det er helt selvsagt at det hele tiden vil komme nye metoder, utstyr og teorier om hva som er best. Det er de siste årene et synlig bevis på. Er ikke mange år siden mikrofiber var ukjent i bruk ved bilpleie. De fleste bruker dessverre den dag i dag svamper og pusseskinn, uten å se resultatene av det. Så at man lærer mens man lever er jeg absolutt enig i.

Jeg forstår jo at dere er opptatt av at resultatet blir best mulig, men da bortfaller også litt av poenget med slike ”forbruker-tester”. Alle produktene vi tester, blir testet på samme grunnlag, kun ved hjelp av egen erfaring, samt beskrivelsen på flasken. Ved en slik test du foreslår vil Glare nyte fordeler som de andre produktene ikke har fått. Det blir dermed ikke en rettferdig og objektiv test i forhold til de andre testene vi har gjort.

Har uansett skaffet meg produkter fra Glare, og jeg vil teste disse når været blir noe bedre (snøvær i Bergen er ikke moro). Kan garantere at testen vil forbli like objektiv uavhengig av om jeg fikk tilsendt produkter fra dere eller fra andre forhandlere. Ser fram til å teste produktene, og jeg håper du vil kikke litt på siden vår, eller lese testen på mail når jeg har fått utført den.

MVH

Øyvind Colliander

Detailers Club Norway"

Skrevet · Skjult
Skjult

Jeg bet på annonsen på Glare.no for ca. 1 år siden...

I påsken i fjor polerte jeg både min og fatterns bil. Jeg fikk låne hans helt ny bil i 3 måndeder mens han var på ferie i Chile. Så for å gi noe tilbake, ville jeg polere bilen hans med gode saker. Vi liker begge å kjøre med ren bil.

Tidligere har jeg bare brukt Turtlewax så jeg tenkte å finne noe som var virkelig bra. Jeg lette rundt på diverse nettsider og kom over glare flere steder. Spesielt Spider flasken er vist stor på mortorsykler. Siden jeg har svart bil som er 7.5 år gammel, og den har vært vasket i maskin og med svamp, var den litt grå i lakken og hadde kiipe swirls. Spider flasken hørtes ut som noe for meg.

Jeg kom først til glare.com siden men fant fort ut at det fantes en glare.no. Etter en del lesing var jeg solgt og kjøpte meg et fult sett med Glare.... 2 mikrofiber kluter, 1 knockout, 1 Microfinish, 1 Spider, 1 Polish og 1 shampoo. Dette skulle være nok til flere biler så det burde holde til begge bilene.

På bilen til fattern så var jo lakken helt ny, så jeg brukte kun microfinish og polish. Jeg vasket først med glare shampo og microfiberklut. Jeg skylte og vridde kluten og tørket bilen med samme klut. Bilen så nypolert ut og fattern kom ut fra sykkelverkstedet sitt og var mektig imponert :) Da måtte jeg jo fortelle at jeg kun har vasket bilen. Nå skal jeg polere :)

Jeg har ikke poleringsmaskin, så jeg gjorde jobben for hånd. Begynte med micro finish og brukte poleringsduk. 1 dråpe var nok til å jobbe med. Jeg jobbet med den til den ikke gled ut mer og midlet forsvant. Latterlig hvor mye 1 dråpe gikk til. På denne bilen holdt det med 3-4 dråper på størrelse med tuppen av min lillefinger på panseret. Midlet er rosa kluten er hvit, men det tok ikke lange tiden før kluten gikk fra grå til svart, så jeg byttet kluter ofte. Fattern hadde vært uheldig med en busk på ene skjermen, og når han kom hjem fra ferie hadde han vært uforsiktig med en koffert som begge lagde riper i klarlakken. Dette forsvant helt med microfinish'en.

Når hele bilen var tatt, gikk jeg over igjen med microfinish'en. Denne gangen smurte jeg bare ut og lot det tørke. Det holdt med en poleringsduk, til slutt polerte jeg med microfiberklut nummer 2. Fattern var strålende fornøyd denne gangen også. Bilen var enda blankere og ripene var borte vekk! Han løp inn til skomakern for å få han til å titte på produktene dette var saker... Jeg måtte jo bare fortelle at jeg har fortsatt ikke polert bilen!

Jeg brukte samme metode på polish'en og en runde med masering til den ble borte og så en runde og la den tørke for så å polere med microfiber.

Resultatet var bare helt imponerende! Det var blankere for hvert eneste trinn. Denne gangen var det nesten ikke mulig å se fargen på bilen... Lakken var bare et skinnende speil og du så bakgården og himmelen i stedet for lakken! Så dyp gloss har ikke jeg sett før....

Det tok en full dag så jeg startet på min egen bil dagen etter.

Jeg startet med å vaske bilen... 3 ganger. Jeg hadde så mye ingrodd møkk som ikke ville bort møkka satt i lakken. Speilene på bilen min var helt matte, så jeg brukte først knockout på disse, også støtfangeren foran var sliten. Jeg brukte samme teknikk som med microfiberen. Sakte men sikkert ble speilene blankere... Nesten like strøkne som dørene... Støtfangeren også.

Så begynte jeg med microfinish'en. Tror jeg tok 4-5 runder med den. Holdt på hele dagen. Brukte vel en hel rull med poleringsduk (Hadde jeg vist bedre hadde jeg fått meg en clay bar). Men forsiktig masering med microfinish og klut en hel dag fungerte det og...

Dag 2, vasket en gang til og tok en siste runde med microfinish. Lakken var nesten strøken bortsett fra en del swirls. Det så ikke ut som microfinish'en kom til å ta bort det på en god stund så da var jeg klar for å teste spider'n... Samme prosess som microfinish'en, men siden lakken min var så sliten tok jeg 2 runder med masering til den forsvant før jeg tok en runde med polering. Iponerende resultat! Lakken så helt ny ut! Selvfølgelig ikke der jeg hadde steinsprut og riper... Men lakken ellers så nylakkert ut... Etter siste steg, som var Polish'en var lakken like speilaktig som fatterns. NYDELIG RESULTAT!

Så var det testen da.. Holder dette?!?

Bilen blir fortsatt skitten! Men det snåle er mesteparten av møkka ligger bare på toppen som et fint støv. Når det regner blir bilen RENERE! Så for det meste bare spyler jeg ren bilen.... Ved langkjøring i drittvær legger det seg et lag med møkk som sitter bedre men det er bare å kjenne på møkka med fingern og den sklir av.... Hver gang jeg vasker bilen med Glare shampo og microfiber, samt tørker den med microfiber ser den nypolert ut! Og det selv etter møkka været som har vært i vinter.

Det merkeligste er at jeg ikke har sett en eneste saltstripe på bilen?!? Selv når jeg har kjørt langt og bilen har fått tørke. Så er det bare grå møkk... Spyle ren og vaske/tørke tar 15-20min og bilen er strøken!

I vinter dro jeg til GranCanaria via Gøteborg. Så bilen fikk kost seg i drittværet møkka tørke inn 1 uke (Det hadde vært storstorm når vi landet) så jeg var litt bekymret for den, men når vi var tilbake i Oslo fikk den seg en vask og tørk og var skinnende ren!

I høst når jeg satte på vinterfelgene, var det surt å se de gulaktig lettmetallfelgene med innbrent bremsestøv, så jeg dro fram knockout'en først og gnukket i 10-min pr. felg. Skinnende blanke! De fikk tilbake fargen! De så helt nye ut. Selv ripene forsvant! Ikke de som var skrapet i fortauskanten, men selv de ble nesten borte. De fikk seg en runde polish de og... Når jeg vasker bilen drar jeg over felga til slutt... De ser forsatt strøkne ut og det er etter måneder med vinterkjøring!

Hvis det er noen som lurer på hvor mye som er igjen av flaskene, så er shampo'en ca. halvfull og microfinish'en har mistet 1/4. Resten av flaskene er det ikke brukt mye av... For meg som ikke er proff og ikke har 10 - 12 biler å polere vil jeg si flaskene kunne godt hvert mye mindre. Tviler på at jeg kommer til å bruke de opp med mindre jeg skal polere bilene hvert år.

Etter min erfaring vil jeg anbefale maskin... Skuldrene mine verket 2 uker etterpå :) Neste gang skal jeg nok shoppe både maskin og Glare pads!

• Admins
truhaa
Skrevet · Skjult
Skjult

Hvilken type maskin vil du anbefale? DA (osilerende) eller roterende til Glare ? er Glare utviklet til å tåle varmen fra roterende maskin eller er det i utgangspunktet ment som et produkt for håndmakt?

Ellers var innlegget ditt bra og utfyllende syntes jeg, jobbet du med Glare?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

• Forhandlere
Scandicshine.no
Skrevet · Skjult
Skjult

Hvilke biler var dette?

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Skrevet · Skjult
Skjult

Kav virke som det er mye filler i microfinish'n.. Hvordan har det holdt seg? Bilder takk? B)

Meguiars Fan
Skrevet · Skjult
Skjult

Joiner Forumet idag, aldri posta noe her før. Rett på med godord om Glare etter det har vært skepsis rundt produktene.

Blir iaff ikke mindre skeptisk jeg. Virker som det er mye skryt om det, men lite som bygger oppunder.

Ikke sett verken bilder eller noen som har noe utfyllende info rundt bruken av dette. Fram til jeg ser resultater av noen som vet hva de driver med eller får testa sakene med bra resultat selv er ikke jeg "frelst".

Men jeg tror jaggu jeg skal bestille meg litt saker og ta en test.

ClearCoatChristR
Skrevet · Skjult
Skjult

Det er litt rart at den første posten Cirion fant frem til var denne ja.... Men det kan jo være sant.

Men jeg må nok prøve selv først.

Faen heller, kjøper meg Glare når lønningen kommer! :P

Skrevet · Skjult
Skjult

Kan noen her inne med hånden på hjertet huske en så detaliert bil pleie de gjorde for ett år siden?

Husker knapt hva jeg gjorde på forrige bil :)

ClearCoatChristR
Skrevet · Skjult
Skjult

Det samme skjedde i Bilpleietråden på diskusjon.no.

Bruker registrerte seg på forumet og skrev samme dag:

Ser tidlig i tråden at noen etterlyser erfaringer med Glare. Jeg prøvde Glare i fjor vår og resultatet ble jævla bra. Har i alle år vekselvis brukt produkter fra Auto Glym, Turtle, Meguiar og har i grunnen vært fornøyd med alle sammen. Vanskelig å bedømme, men jeg tror Glare er det beste.

Har dessverre ikke så mange før og etter bilder, men her er hvertfall panseret på min 89 Volvo 240 før behandling med Glare.

008.jpg

Og her er resultatet 20 min senere

011.jpg

Og her er resten av vognen. Ble ikke så værst.

2007_03030228.jpg

2007_03030229.jpg

2007_03030238.jpg

2007_03030240.jpg

2007_03030232.jpg

2007_03030241.jpg

Skrevet · Skjult
Skjult

Hvis han brukte 20 min. på panseret,vil det si han brukte nesten 2 timer på hele bilen,innkludert plast og gummi fornyer?

In my ass!!

• Admins
truhaa
Skrevet · Skjult
Skjult

Kan ikke nekte for at bilen ble bra blank....

Førstemann som kommer med en ærlig og Skikkelig review m/bilder her på forumet ang Glare skal få tilsendt en boxer fra Bjørn Borg, Tiger of Sweden eller JBS... GRATIS.......og JA den skal være ny......

Rens og forsegling (minimum 2 produkter)

tikk takk tikk takk

-Thomas A Edison

ClearCoatChristR
Skrevet · Skjult
Skjult

Hvilken størrelse er det snakk om?

• Admins
truhaa
Skrevet · Skjult
Skjult

Den str som vinneren trenger....favorit fargen kan dere også komme med...ikke noe problem

-Thomas A Edison

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår