Kristian Nafstad

Tips til sykkelfeste på tilhengerfeste?

Hei,

Tenkte jeg skulle få kjøpt meg no' sykkelfeste som jeg kan sette på tilhengerfestet på bilen. Er det noen gode forslag der? Jeg har aldri hatt det eller hatt bruk for det før, så derfor tenkte jeg det kunne vært greit å hørt her.

For å sette det i perspektiv: Hva er forskjellen på en fra Biltema til en som er 10 ganger høyere i pris?

Setter pris på forslag og evt egne erfaringer :D

God kvæll!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du takrails? Om du har det, vurder heller sykkelstativ på taket.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke det, men stativ kan jo ordnes om det virkelig anbefales vs sykkelfeste bak på bilen. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pass på ved bruk at ikke for el. bakhjul på sykkelen havner rett bak eksosen, mange har opplevd at dekket har blitt ødlagt pga varmen fra dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bare vært med på å bruke billige stativ som festes på tilhengerfestet på tre forskjellige biler, men felles for alle var at deler av sykkelen tok borti lakken... tror nesten ikke det er til å unngå :(

Endret av hgnubel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har både et billig stativ og et fra Thule.

Thule sitt er låsbart på hengerfestet, kan vippes ned hvis du må åpne bakluken på stasjonsvogn og har fester man stropper fast rammen på.

Når jeg frakter syklene mine skrur jeg stort sett av pedalene og løsner styret og vrir det rundt for optimalt feste og stabilitet. I tillegg bruker jeg lastestrikk og låser.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har et Mont blanc explorer sykkelstativ. Et stativ jeg syns er veldig hendig og fin å bruke.

Er også med skiltholder og lys, samt 13 polet kontakt, så ryggelys funker også.

Endret av StianMH
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 2 stk Thule Proride på taket til min bil nå, og de er helt fantastiske!

Er verdt hver krone det kostet.

Og hadde tidligere eit biltema stativ på hengerfestet.

Kommer aldrig til og bytte til hengerfestevarianten igjen, samt dersom du ikkje bruker skiltplate med lys på stativet bak så kan du risikere og måtte sette igjen syklene dersom du blir stoppet i kontroll.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive