DeejayTID

Få fokuset på skitne biler opp med en vri!

Ble dessverre (lommeboka sier så) bitt av detailerbasillen og det er jo ikke bare når man ser på bilen(e) eller er på forumet man tenker som en detailer.

Ideen til mitt nye prosjekt kom mens jeg soset rundt i sommervarmen her i nord (kanskje var det solstikk).

Jeg kom til å tenke på at "Hmm, bilnerden.no, blankbil.no o.l. er tatt, men er skittenbil.no tatt?". Så fort som beina tillot sprang jeg inn på rommet, skrudde på maskinen mitt på natta og sjekka på host1.no. Var Skittenbil.no ledig?

Ja. Skittenbil.no var ledig. Jeg kjøpte den så fort det lot seg gjøre.

Prosjekttråd

Så kommer de neste spørsmålene:

Hva i all verden skal du ha på nettsiden?

Hva er den god for?

Og evnt. andre jeg ikke har tenkt på.

Hva er planen per nå?

Jeg planlegger å bruke den som en slags arena for opplysning om hvordan biler IKKE skal behandles. Så når man kommer inn på siden vil man bli truffet av et galleri med skitne biler. Man vil så ha en navigasjonsmeny der man kan gå inn på "før og etter", "hvordan vaske bilen", "hvor handle produkter" o.l.

Jeg tenker at man her vil kunne promotere DCN og dets samarbeidspartnere. Skittenbil.no vil ikke være en plass som skal ta over for DCN eller noe slikt, det vil enkelt og greit være et slags fyrtårn for skitne biler.

Har allerede fått laget 3 logoer og jeg trenger avstemming for hvilken som er best!

Alternativ 1:

u7oIwUI.jpg

Alternativ 2:

N2mcn8R.jpg

Alternativ 3:

ISnGtrw.jpg

Har du innspill så tar jeg dem i mot med takk!

Har du bilder av skitne biler så tar jeg dem i mot med takk!

Vennligst post dem i tråden jeg allerede har laget for bilder av skitne biler her.

Takk for at du tok deg tid til å lese dette!

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg likte alternativ 1 best

Ideen høres god ut! Det skal ikke mye til for veldig mange. Mange trur de gjør alt riktig og tar seg god tid til en vask Bare det å bytte ut Esso-svampen hadde gjort stor forskjell.

Godt tiltak, og lykke til!!

Setter pris på oppdateringer med web-layout osv :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg likte alternativ 1 best

Ideen høres god ut! Det skal ikke mye til for veldig mange. Mange trur de gjør alt riktig og tar seg god tid til en vask Bare det å bytte ut Esso-svampen hadde gjort stor forskjell.

Godt tiltak, og lykke til!!

Setter pris på oppdateringer med web-layout osv :)

Sitter her å frisker opp HTMLen og CSSen igjen :P SKal være en "under konstruksjon" side oppe nå.

Likte også alt. 1 svært godt!

----

Oppdatering klokken 03:16

Jeg har nå smekket i hop en under konstruksjonsside som ser relativt grei ut (i mine øyne).

Håper på mange gode tilbakemeldinger ila. uken ;)

Endret av DeejayTID
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg likte også alternativ 1 :)

Foresten så hørtes dette ut som en god ide! Kreativt hvertfall for å få opp øynene på folk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra tiltak.

Pass på at du ikke har en nedlatende holdning når du skriver, og at du ikke drar frem "The DCN Way" som "the only way", men gjerne heller vinkler det slik at (noenlunde) regelmessig vask og vedlikehold av bilen med riktige produkter gjør at bilen ser bedre ut, ruster mindre (evt senere enn ellers) og holder seg bedre i verdi, siden det er det folk er interessert i hva bilhold angår.

Vi vaskenerder her inne blir stort sett sett på som gale av den generelle befolkningen, men god opplysning presentert på en informativ og nøktern måte vil nok bli tatt bedre imot enn "du må vaske sånn og sånn med de og de produktene, alt annet er drit".

Mange som er noenlunde interessert i å holde bilen ren har gjerne investert noen tusen i forbrukerprodukter fra Turtle/Megs/Autoglym, og jeg vet med meg selv at jeg ikke liker å få høre at produktet jeg nettopp har blåst 400 kroner på er drit. Jeg ser ikke for meg at folk flest er så veldig annerledes.

Med andre ord, du må ha tungen rett i munnen og ha et stødig og entydig språk når du skriver artikler for å få frem budskapet uten å fremstå som en besserwisser, eller å fremstille DCN som en boy's club med besserwissere.

Lykke til!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra tiltak.

Pass på at du ikke har en nedlatende holdning når du skriver, og at du ikke drar frem "The DCN Way" som "the only way", men gjerne heller vinkler det slik at (noenlunde) regelmessig vask og vedlikehold av bilen med riktige produkter gjør at bilen ser bedre ut, ruster mindre (evt senere enn ellers) og holder seg bedre i verdi, siden det er det folk er interessert i hva bilhold angår.

Vi vaskenerder her inne blir stort sett sett på som gale av den generelle befolkningen, men god opplysning presentert på en informativ og nøktern måte vil nok bli tatt bedre imot enn "du må vaske sånn og sånn med de og de produktene, alt annet er drit".

Mange som er noenlunde interessert i å holde bilen ren har gjerne investert noen tusen i forbrukerprodukter fra Turtle/Megs/Autoglym, og jeg vet med meg selv at jeg ikke liker å få høre at produktet jeg nettopp har blåst 400 kroner på er drit. Jeg ser ikke for meg at folk flest er så veldig annerledes.

Med andre ord, du må ha tungen rett i munnen og ha et stødig og entydig språk når du skriver artikler for å få frem budskapet uten å fremstå som en besserwisser, eller å fremstille DCN som en boy's club med besserwissere.

Lykke til!

Takker for gode ord :)

Det med å ha tungen rett i munnen er en viktig del av markedsføringen ja.

Jeg kom til å tenke på at man kunne ha flere slike små veiledninger for ulike vasker og at man setter opp et par alternative pakker. Enten at man anbefaler noe utsalgsstedene (SV, BN, Scandic, Alien osv. allerede har) eller at man viser hva en liten vaskepakke burde inneholde og hvor man kan plukke opp de ulike delene til denne.

Evnt. ha en budsjett, ekslusiv, profesjonell o.l.

Poenget burde jo i hovedsak være å få alle som regelmessig gir blanke i bilen en oppvekker når det kommer til vask. Her vil det jo være veldig bra å få nevnt alle de positive sidene ved regelmessig vask (verditapet blir jo mindre ikke minst!), tipse alle med ny bil hvordan de burde få lakken forseglet hos en profesjonell detailer også få ordnet seg et vaskekit, tipse de med leasingbil hvordan de kan få shina bilen før de leverer den inn osv.

Dessverre vil man alltid ha en del av befolkningen som gnir zalovann med gul statoilsvamp mot en tørr billakk. Akk og ve.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fine logoer og kreativt navn. :)

Spesifiser at siden ikke har tilknytning til, eller er på vegne av DCN. Folkeopplysning er vanskelig, selv regjeringer har kommunikasjonsrådgivere til sånt. Feil vinkling og "besserwisser-holdning" kan skade mer enn du aner. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fine logoer og kreativt navn. :)

Spesifiser at siden ikke har tilknytning til, eller er på vegne av DCN. Folkeopplysning er vanskelig, selv regjeringer har kommunikasjonsrådgivere til sånt. Feil vinkling og "besserwisser-holdning" kan skade mer enn du aner. ;)

Takker ;)

Da var det lagt til en ekstra linje i bunnteksten.

Har du (ikke bare du ØHN), men du som leser, tips til hva jeg skal ha på siden så tar jeg i mot alle tips med takk!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir bra :) så satser på siden er oppe å kjøre da i slutten av August ? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir bra :) så satser på siden er oppe å kjøre da i slutten av August ? :)

Det stemmer ;) (håper vi :thumbup: )

Endret av DeejayTID
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare påpeke at August er passert med god margin og snart September.

Bytta studieretning og det ble plutselig en annen hverdag. Har jo domenet så lenge jeg husker å fornye det hvert år så jeg må bare få laget en bedre midlertidig "splash"side for den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det den siden også trenger, med samtykke fra "ansvarlig" er jo selvfølgelig oversikten over alle selvvaskeanlegg over det ganske land. Samt at det hadde ikke gjort noe med videoer som er lagd i samarbeid med noen her inne :)

For en ting er å forklare folk hvordan man skal gjøre ting, det er ofte enklere å vise.

Masse bilder og video er alfa omega.!

Samt at det er lurt å legge frem tips og triks for å opprettholde glans og beskyttelse :)

Endret av StianMH
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det den siden også trenger, med samtykke fra "ansvarlig" er jo selvfølgelig oversikten over alle selvvaskeanlegg over det ganske land. Samt at det hadde ikke gjort noe med videoer som er lagd i samarbeid med noen her inne :)

For en ting er å forklare folk hvordan man skal gjøre ting, det er ofte enklere å vise.

Masse bilder og video er alfa omega.!

Samt at det er lurt å legge frem tips og triks for å opprettholde glans og beskyttelse :)

Gode forslag! Skal se på at man legger dette inn en helg man har fri.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, bedre sent enn aldri?

Har kommet med en oppdatering som inneholder "rammeverket" for videre utvikling av siden.

Vil gjerne høre tilbakemeldinger på nettsidens nye design.

Ingenting fungerer per nå annet enn det nye rammeverket.

(dvs. alt du trykker på vil ikke utløse noe)

Artig å komme i gang, det blir fortløpende oppdateringer nå som det er et rolig semester i vente ;).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive