Josruu

Nypolert bil mister glansen fort

Polerte bilen med UC og NXT 2.0 for ca 2-3 uker siden og har vasket den 5-6 ganger siden. Me jeg syns den har mistet litt av glansen allerede og den er ikke så glatt å kjenne på lenger. Burde jeg legge på. Enda ett lag voks eller burde jeg rett og slett poleres en en tur til?

Ble ikke 100% fornøyd med resultatet men det får man jo ikke blitt når man leser S&S fra feks meringdal og ØHN...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger til ett spørsmål til:

Har DA maskin og Mercedes w211. Disse er det vel hard lakk på, kan jeg kjøre maskinen på høy hastighet med mye press for å fjerne riper uten å behøve å være livredd for å ødelegge noe?

Er en maskin på 6 eller 700w mener jeg å huske.

Som jeg har nevnt i en annen tråd så har vi også en 99 audi A4 koksgrå som skal få gjennomgå litt hardere for der er det ikke helserisiko skulle det bli en bungel:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å legge voks igjen :) Heller maskinpoler til høsten.Er ikke altid så lett å få sånn finish som mange her på forumet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg veit ikkje kva du meiner med mye press. Ein skal jo ikkje bruke mange kg med trykk på maskina! Ei da maskin vil og ikkje gå rundt viss du bruker litt press.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller du kan gå over med ein QD. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke helt selv heller hvor mye press jeg mener men med en DA maskin så begrenser jo det seg selv siden den ikke vil gå rundt til slutt?

Begynner på med turnus igjen til høsten og da har jeg fridager innimellom uten kone og unge så da blir det gjort ett forsøk til. Og nei, i nærheten av mange her inne kommer jeg nok ikke men så har jeg heller ikke 30t til rådighet:)

Skal kjøpe meg en QD og prøve. Noen tips til en god en?

Og kona skulle visst bruke bilen på jobb i dag så da ble det ikke ett nytt voks lag i dag...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive