Typer

School 03 gold

Har netopp gått til anskaffelse av s03--s17+ ogs30fine cut og krauss da maskin.Når det gjelder S03 og S17 er det best og bruke roternde maskin ? Tenker og bruke S03 og avslutte med S30.....har jeg behov for voks over der..Har mequiars Nxt.Når kan jeg spyle bilen etter polering...tenkte på og få borg noe slipestøv før evt voksing.Hva blir best legge voks på med hånd eller maskin.Skal foresten voksen fjernes manuelt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har netopp gått til anskaffelse av s03--s17+ ogs30fine cut og krauss da maskin.Når det gjelder S03 og S17 er det best og bruke roternde maskin ? Tenker og bruke S03 og avslutte med S30.....har jeg behov for voks over der..Har mequiars Nxt.Når kan jeg spyle bilen etter polering...tenkte på og få borg noe slipestøv før evt voksing.Hva blir best legge voks på med hånd eller maskin.Skal foresten voksen fjernes manuelt?

Heisann du.

S03 er en grov polish som brukes til å fjerne de groveste ripene. Du kan fint bruke S03 på DA-maskinen du har - men det er selvsagt mye raskere med roterende maskin, men ikke et must!

Deretter tar du s30 - null problemer.

voks til slutt er egentlig et must om du vil forsegle lakken slik at du får denne vannprelleeffekten som nyvoksede biler har. Eventuelt sealer også funker, men polish vil ikke gi denne egenskapen desverre.

Du legger voks på med hånd, eller dersom du har en flytende voks/sealer så kan denne legges med maskin, men du bør da bare la maskinen gli mellom panelene uten noe som helst press. Det du kan gjøre er å vaske bilen kjapt, før du legger på voks. Da får du bort rester osv.

Voksen fjernes med microfiberklut :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

flott takker for godt svar

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive