Gå til innhold

Olje Audi A3 2.0 tdi 2006


Andhan

Recommended Posts

DeejayTID

Noen som stusser over at Eni anbefaler bytte 12 måneder/30000 kilometer?

Er det fordi oljen er noe sinnsvakt bra? Har hørt at man bytter hver 10k km for å ha opprettholde en god motor. (Min har hatt oljeskift hver 10k km eller hyppigere. Jeg har nå kjørt 7500km siden forrige skift og det nærmer seg vel skift? Eller stresser jeg?)

Saab 95 2.2 TiD Vector Sedan Enhanced by Hirsch Performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved normal kjøring holder det i massevis å skifte olje hver 15.000km eller hvert år, kjører du som en idiot eller på bane er kanskje hver 5000km eller oftere å anbefale. Tar service på V60`n nå selv om det bare er 7-8000 km siden sist :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

Noen som stusser over at Eni anbefaler bytte 12 måneder/30000 kilometer?

Er det fordi oljen er noe sinnsvakt bra? Har hørt at man bytter hver 10k km for å ha opprettholde en god motor. (Min har hatt oljeskift hver 10k km eller hyppigere. Jeg har nå kjørt 7500km siden forrige skift og det nærmer seg vel skift? Eller stresser jeg?)

Mener at det er minimum. Og alt avhenger jo hvordan en kjører. På Toyotan vår, som er 1.4l TD (D-4D) så bytter jeg konsekvent på 6-7000km. Den blir kjørt såpass mye og såpass "hardt" at den tror jeg ikke har godt av å vente til 15000km. Mondeon får på 10-14000 km.

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...