HvilketBrukernavn

Sammenstøt, kostnad?

Nå har det seg sånn at fruen brukte bilen, noe som ikke gikk så bra. Hun kjørte inn i en bil (som riktignok var plassert skjevt og langt ut i veien). Den bilen fikk følgende skader:

Liten stripe i speil, svart stripe over hele delen bak bakdør (poleres bort), ripe over hele samme delen inkl bensinlokk, under denne delen igjen kommer bakfangeren rundt; der var det i 10-15 cm høyde x 20-25cm lengde tettpakket med småriper/ striper. Alt kan poleres, men det måtte nok blitt lakkert for å få det helt fint. Noe man ville gjort når den andre parten har skyld. Skaden er gjort og oppgjøret er utført, men jeg lurer allikevel på hva dette ville kostet. Jeg tok bare et kontantoppgjør på stedet med en sum vi ble enige om for å unngå forsikringen (egenandel 8000kr og er på 70% bonus på tredje året).

Går det å estimere en takst på denne skaden? Lurer rett og slett bare på om beløpet jeg la ut hva greit nok. Uansett så vil jeg heller betale på stedet, noe var mitt forslag, enn alt styret i etterkant.

Min bil forøvrig skal jeg ut å jobbe med nå, den fikk stripe fra front til bak, men det tror jeg faktisk at jeg klarer å fjerne ved polering og clay..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tenker du på lakkering og ikke "fiksing"!?

Lakkering med kvittering tipper jeg er 15.000kr hvis jeg tolker deg rett, at det er en stripe langs nesten hele bilen

Endret av RuZleBiFf
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er fullstendig umulig å gi et overslag på rep/lakkering med å bare vite at det var noen striper her og der. Er stor forskjell i pris på om det er 1, 2 eller 3 paneler som måtte omlakkeres. Selvfølgelig kan du estimere takst på skaden, men da må du dra innom noen som driver med dette. Etter all sannsynlighet en plass mellom 500.- og 20.000.- :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

05-2012-kia-rio-sedan.jpgFor å bruke et illustrasjonsbilde:1:Stripe fra foran tanklokket, over selve tanklokket og frem til baklykten. 2: Mange mindre striper over et område på siden av bakfangeren. Totalt blir det tre deler hvis man regner med tanklokket, sett bort ifra speilet da.

Endret av HvilketBrukernavn
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er 100% sikker på at ikke noe er bulka?

Isåfall, kanskje 10.000kr hvis de ender opp med å lakke hele bakfangeren.

Endret av RuZleBiFf
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er 100% sikker på at ikke noe er bulka?

Isåfall, kanskje 10.000kr hvis de ender opp med å lakke hele bakfangeren.

Ja, det er jeg helt sikker på. Hun har sneiet bilen. Jeg tok på ripene, de var ikke dype, men det var kommet ned til den hvite fargen enkelte steder. Lite trykk i sammenstøtet. Hele bakfangeren må nok tas pga fargen bilen hadde.

Da var nok kontantoppgjøret greit, har inntrykk av at han kjenner noen som kan ta det rimelig for han. Forsikringen ville vært dyr affære for småskader.

Endret av HvilketBrukernavn
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive