Gå til innhold
rogersolmyr

Test av Nanolex Wheel cleaner vs Korrosol.

Recommended Posts

rogersolmyr    3 028
rogersolmyr

Fikk tilsendt en flaske med Nanolex Wheel Cleaner & Iron Remover jeg også så her er min lille test.

Felgene var i utganspunktet nokså møkkete med inngrodd møkk, og uten noen form for beskyttelse siden i fjor sommer.

Som vanlig har jeg rotet det til slik at det ikke ble noe før-bilde av akkurat denne felgen, men testen av produktet skjønner dere likevel.

Vanligvis ville jeg kjørt en runde med en ordinær felgrens først, slik som Espuma Revolution eller Rim7 og avsluttet med et Iron-remover-aktig produkt, men for denne testen starter jeg med avslutningen....

Valgte å sammenligne denne med Bilt Hamber Korrosol. På det første bildet har jeg nettopp sprayet Korrosol på venstre side av felgen, mens jeg har sprayet Nanolex på den høyre.

DSC05369_zps75eb8b2f.jpg

Den umiddelbare forskjellen er enorm. Korrosol ble øyeblikkelig (eller nesten da) lilla, mens Nanolex ikke så ut til å ha noen særlig effekt.

Men det virker bare som om Nanolex trenger litt mer tid for å sette i gang. Etter ca 5 minutter så det slik ut.

DSC05371_zps0e99798d.jpg

DSC05372_zpscdb5a5d1.jpg

Og da ser man jo at begge virker, men på litt forskjellige måter. Nanolex er mer gelaktig og henger bedre på mens Korrosol er tynnere og renner mere av.

DSC05375_zps385ad00b.jpg

DSC05376_zps026cd697.jpg

Hmmm. Pussige greier. Men spørsmålet til syvende og siste er jo om det blir rent? Etter ca 8-9 minutters virketid spylte jeg av med hageslange.

Og da her er resultatet...

DSC05379_zpse0d0fd57.jpg

Nanolex-siden:

DSC05380_zps703117ce.jpg

Korrosol-siden:

DSC05381_zpsedcc02e6.jpg

Ingen av sidene ble (som forventet) rene, men inntrykket er vel at i dette tilfellet har Nanolex faktisk fjernet litt mer enn Korrosol, uten at det på noen som helst måte er bra nok.

Kommer nok ikke utenom bruk av børster på disse felgene, så det ble en ny runde.

Påførte samme midler på samme side og børstet det inn.

DSC05383_zpsec67b95b.jpg

Da ble det godkjent etter avspyling og resultatet ble omtrent slik.

DSC05367_zpsb30baf2b.jpg

Det siste bildet er ikke av samme hjul, men samme prosedyre ble fulgt her.

Konkusjonen til slutt er vel at Nanolex Wheel Cleaner fungerer veldig bra når den får litt hjelp av en børste. Den virker på en litt annen måte en Iron-X og Korrosol pga mer gel-aktig konsistens, men jeg er fornøyd med resultatet. En annen stor fordel er jo at den lukter mye bedre enn konkurrentene.

• DCN Poeng 6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle    725
Belle

Bra test, prøvde du å spraye på og spyle av med høytrykk uten børsting også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
rogersolmyr    3 028
rogersolmyr

Bra test, prøvde du å spraye på og spyle av med høytrykk uten børsting også?

Ja, men på disse felgene måtte jeg bruke børste uansett for å få de nogenlunde rene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig