dartvidar

Matte Chrome lister Audi A4

Hei, jeg har en Audi A4 som har matte chrome lister rundt vinduer og tak. Det ser nesten ut som det ligger dug på listene, så matte er de. Jeg har mistanker om at de har hvert utsatt for noen kjemikalier kansje fra maskin vask. Bilen var sånn når jeg kjøpte den så jeg vet ikke hva som har gjort listene matte. Er det noen som har noen tips på hvordan jeg kan få dem speil blanke igjenn?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, jeg har en Audi A4 som har matte chrome lister rundt vinduer og tak. Det ser nesten ut som det ligger dug på listene, så matte er de. Jeg har mistanker om at de har hvert utsatt for noen kjemikalier kansje fra maskin vask. Bilen var sånn når jeg kjøpte den så jeg vet ikke hva som har gjort listene matte. Er det noen som har noen tips på hvordan jeg kan få dem speil blanke igjenn?

Gjorde nettopp dette på min egen A5 og brukte da Scholl S17 på Flex DA-maskin. Maskerte godt og satte i gang. Ble helt strøkent etterpå!
Endret av The Punisher
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Maskinpolering er tingen på takrailsa, i alle fall..

Mener å huske jeg brukte blå eller grønn Rupes.

post-7292-0-90420400-1403852981_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg opplevde at etter å ha polert bilen, men dekket den med surfet hd så var listene skjoldete igjen. Det var kun surfex hd og autofoam som hadde fått ligge på bilen. Litt kjedelig når man akkurat har gjort de fine.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg retta opp på dette senest i dag, prøvde først rupes mini med gul pute og autosol med helt ok resultat.

Prøvde deretter den andre siden med rupes mini med blå pute og autosol, da ble den som ny! :)

Toppet det hele med Autobahn voks ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive