Tombola

Kjørt for hardt?

Poster under nybegynner, siden det er det jeg absolutt er :)

Jeg kjørte første prøvetur med flex da igår på min 2012 a6

Bilen har ikke mye riper, litt vaskeriper fra svamp og den lokale statoilbørsten.

Stikk i strid med alle råd kjørte jeg menzerna fg400 på uber grønn pad da lakken på audi skal være rimelig hard. Fordelte på min hastighet og kjørte opp på 3,5 trinn på maskinen. 6-7 pass

Syntes egentlig det gikk veldig fint og stripene forsvant, fant heller ikke nevneverdig kjørespor.

Bilen er issølv av farge, nesten så det er synlig flaker, fin når det er strøkent.

Ser i solen idag at det er noen få mindre riper igjen. Kanskje det er kjørespor som dere kaller det? Kun 5-6 steder på hele panseret, værst helt i fremkant.

Har jeg noe igjen for å kjøre finere kombo? Har serien til menzerna og uber.

Testet kun på panseret. Skal ha polishangel sin jubilee som lsp når hele bilen er tatt.

Et annet spørsmål i samme slengen, den ene døren er lakket opp etter påkjørsel, og det ser ut til at møller har skygget ut på bakdøren når de har lakket, dette ser noe ujevnt ut om man vet om det, er dette noe jeg kan korrigere på en overkommelig måte?

Det er også litt "støv" på håndtaket.

Takker for alle innspill

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan også være riper du ikke har fått helt bort. Prøv en runde til på de merkene og se om de blir borte. Fading kan du ikke rette opp nei, da det er metallflakene som ligger "feil vei". Støvet kan du våtslipe og polere opp.

PS: det kommer an på hvor mye fading lakk som er brukt, men det også kan våtslipes og poleres, men ikke noe jeg ville ha gått på.

Endret av AndreasLie
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vedrørende fading så kan det se ut som det er gjort kun med klarlakk, da det ikke syntes om du står helt inntil, men du ser det bedre på avstand.

Nå er det bare jeg som har sett det, men det er rart med alt man vet om, da syntes det godt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive