Kristiaan

Swissvax healer og nappaskinn

Skal friske opp setene i min 2002 saab 9-5, og kjøpte derfor swissvax sitt leather care kit + leather healer.
Men på flaska står det "må kun brukes på nappaskinn".
Hva er nappaskinn? Og har jeg det?

Kjøpte healer i fragen svart. Noen som har erfaring med om denne fargen passe på setene mine?
Tror det er kun én sort farge på skinnet på 9-5, og den heter vel charcoal tror jeg.
Har lagt ved et litt dårlig bilde som vise hvordan skinnet ser ut.

Er det forresten krise å få cleaner, healer eller milk på stoff? Har nemlig delskinn...

post-7849-0-72724500-1403539838.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

står ikke det på mine leather healer flasker (F034 svart)

Personlig villa eg ha dekket til slik at det blir minst mulig søl på stoff setene,sikker på du vil spare tid på det, spesielt om du skal bruke healer det er jo farge og er du uheldig da så blir det stygge flekker ;)

Men husk du trenger litt mer en det som er i kittet om du skal bruke healer :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det ble en liten trykkleif. Advarselen står bare på cleaner og milken. Er nappaskinn et fancy navn på vanlig skinn?

Hva mer trenger jeg? Lighterbensin? Har skaffet det alt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger en Swissvax Healer Pad, eller sandpapir i en eller annen korning. 2500-3000 bør vel være trygt å bruke, men jeg aner ikke hvor fin SV Healer Pad er og Swissvax ville av åpenbare grunner ikke opplyse meg om det da jeg spurte :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fulgte med to små skumgummiterninger da?

Behøver vel ikke å pusse ned med mindre det er store skader?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skumterningene er til å påføre skinnfargen med. Jeg er redd for at du ikke kan bruke sort farge, ettersom du har et mørkegrått interiør, å burde derfor ha sendt inn en skinnprøve til swissvax, å fått blandet riktig farge. Mangen bilprodusenter opererer med "sort" skinn, mens det i realiteten er mørke grått.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det jeg fryktet :( Får prøve å levere tilbake healeren, og heller nøye meg med cleaner og milk. Orker ikke å stresse med skinnprøve osv. setene er ikke ille i det heletatt egentlig. Bare noen småskrammer etter de J**** knottene på olabuksene til dama :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive