Talen

Spørsmål angående lakk til Volvo C30

Hei!

Har en sort Volvo C30 som jeg har håndpolert de siste 2 årene (Autoglym). Tenker å ta steget over til maskinpolering, og undres om det er noen som kjenner til hardheten til lakken (har sett i den tidligere "Hardhet i lakk" posten, C30 er dessverre ikke på listen).

Det som virkelig er problematisk er dette: tidligere i år ble jeg overbevist av en formørka oter på en viss bilforretning om at en "lakkforbedringspenn" virkelig var en vidunderkur for riper. Burde selvsagt vært mer tvilende da (det finnes ingen mirakler!), men da selgeren virket genuin stolte jeg på hans kunnskap.

I etterkant hadde jeg lyst til å høytrykkspyle han; har nå fått flere slike "klarlakkstriper" i lakken, og fortvilt lurer jeg på om det er noen smart måte å fjerne disse på? Har vurdert en eventuell våtsliping for å slipe ned klarlakken som er blitt påført av denne "vidunderpennen", men er skeptisk til å gjennomføre det før jeg har hørt med andre som har erfaringer med dette. Finnes det bedre metoder for å fikse dette?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan prøve å rubbe med f.eks spotpad og rubbing. (s3gold. meguiars #101 o.l) for å se om det fungerer. om ikke det er noe særlig, bør du nok våtslipe litt..

Har polert bort en del lignende "skader" og det blir som regel mye bedre; )

Vil si volvo lskk pleier å være medium/lettere hard..

Endret av bilmagikeren
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert, skal prøve det. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive