Gå til innhold
Christer

Hjelp med Foma Mimo

Recommended Posts

Christer    2 888
Christer

Hjelp!

Har kjøpt Mimo siden våtsugeren døde, og får ikke mimoen til å sprute vann. Har fulgt bruksanvisningen, trykkpumpen går og later til å bygge opp trykk, men når jeg trykker på håndtaket sier det bare pfft og ingenting skjer. Dette er krise, jeg får ikke renset interiøret uten maskin i drift, og jeg er allerede på etterskudd. Hjelp!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndersN    6
AndersN

Backup løsning. Christer R har en Rg2000 du sikkert kan på leige.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bakken    125
Bakken

Ser Øyvind.G skrev en liten bruksanvisning en gang i tiden. Vet ikke om det kan hjelpe noe?

Øyvind G, skrev 18 juli 2013 - 12:01 PMsnapback.png

Hvordan bruke Mimo?

- Sett sammen maskinen.

- Ta av toppen på maskinen og fyll vann i beholderen som slangen fra toppen går ned i.

- Spray på såpe der du skal rense og jobb det inn med kost.

- Sett i kontakten og slå på begge bryterene.

- Trykk inn hendelen for å spyle. Gjør dette samtidig som du "støvsuger" over området du skal rense. Gjenta til vannet i munnstykket ser rent ut. Gjør dette på et og et felt av gangen. Da har du mer kontroll/system på det og kjangsen for at du får det helt rent er større.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Min bror hadde kjøpt en også, så jeg prøvde hans. Den funket litt, men nå starter ikke trykkpumpen i det hele tatt. Helvetes jævla drittmaskiner! Min skal tilbake til Coop på mandag og jeg skal ha pengene igjen og kjøpe meg ny våtstøvsuger. Dette gidder jeg ikke.

Skal la den hvile seg litt og høre om Christer R gidder låne meg sin maskin, og så får vi se om min brors mimo virker når jeg kommer tilbake.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer R    2 168
Christer R

RG2000 lånt ut. Og fy fabian, det er det værste skinninteriøret eg har sett. Lykke til med jobben ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

RG2K er en genial maskin - den bare virker!

Tusen takk til Christer R, nå er det håp om å bli ferdig i natt :)

Ellers startet min brors mimo igjen etter en halvtimes tenkepause, så den likte vel bare ikke å stå med pumpen i gang mens jeg var en tur på do...

Backup løsning. Christer R har en Rg2000 du sikkert kan på leige.

Tusen takk for tips, dere reddet meg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 071
Øyvind G

Jeg har også hvert borti det at pumpen trengte en pause.

Vil tro at luften fra sugemotoren kjøler ned pumpen. Går pumpen varm så slutter den å virke en liten stund. Derfor må man huske på å skru av pumpen når man skrur av sugeren.

Bortsett fra dette og problemet med flottøren har jeg ikke hatt noen problemer med maskinen min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Får oppdatere her.

Jeg fikk som sagt låne Christer R sin RG2000, så det reddet hele interiørjobben.

Min brors Mimo gikk rett og slett varm mens jeg var inne og tømte min egen tank; etter en halvtimes tid (mens jeg hentet RG2000'en) startet den igjen. Da jeg fyrte Mimoen hørte jeg flottøren gå i taket og turtallet i maskinen endret seg, og det var omtrent ingen sugeeffekt, så jeg droppet å bruke Mimo i det hele tatt. Jeg har ikke tålmodighet for ting som ikke funker som de skal når de er helt nye og kommer rett fra esken.

Min egen Mimo hadde defekt trykkpumpe. Jeg leverte den tilbake til Coop i dag, de ringte Foma som lurte på hvor gammel maskinen var (helt ny), og fikk beskjed om at jeg kunne få en ny. Jeg sa at jeg trengte den i helgen, og at jeg egentlig ikke har bruk for den lenger, og spurte om jeg kunne få pengene tilbake. Det var ikke noe problem, så da har jeg en hodepine mindre.

Jeg kommer til å bruke pengene jeg fikk tilbake for Mimoen på en RG2000 i stedet - den bare virker, trenger ikke flottørmods eller at jeg slår av og på trykkpumpen annethvert minutt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig