Gå til innhold
griffenfeldt

3m eller Meguiars polish?

Recommended Posts

griffenfeldt    184
griffenfeldt

Har desverre gått tom for Blå Rupes compound og trenger påfyll, men det selges ikke lokalt her i fjorden. Fikk inn 2 biler på rappen og begynner på en i morgen og da passer det dårlig å gå tom.

Jeg mener det bare er 3m og Megs produkter som selges over disk her i fjorden og lurer på hvem av de jeg bør kjøpe?

Bilen er forøvrig en Huyndai i40.

3m og polar får jeg 40% rabatt på, men ønsker det som er nærmest Rupes i egenskaper. Har stående CG 32/34/36 men liker ikke å bruke de da jeg ikke liker hvordan de avslutter eller korrigerer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
wanvik    149
wanvik

I utgangspunktet tror jeg MG er bedre egnet om det er Rupes du skal bruke da de lager ting DA også.

Jeg har begge deler og kan kanskje få testet det på Rupesmaskina i morgen kveld om det ikke blir for sent for deg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tr86    526
tr86

V32 funker jo veldig bra på Rupes, men den må trolig taes i en 2 stegs jobb.

Brukte den på en outlander, og avsluttet med v38, gikk som et skudd:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
griffenfeldt    184
griffenfeldt

I utgangspunktet tror jeg MG er bedre egnet om det er Rupes du skal bruke da de lager ting DA også.

Jeg har begge deler og kan kanskje få testet det på Rupesmaskina i morgen kveld om det ikke blir for sent for deg?

Jeg må desverre komme meg avgårde nå snart for å handle litt. Har "dårlig" tid da hele Lørdagen går med til sykkelløp for mitt vedkommende.

3m har jeg hørt er full av oljer og krever wipedown for å ikke bli sjoldete mellom stegene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
griffenfeldt    184
griffenfeldt

V32 funker jo veldig bra på Rupes, men den må trolig taes i en 2 stegs jobb.

Brukte den på en outlander, og avsluttet med v38, gikk som et skudd:-)

Jeg har prøvd v32 på endel biler nå og synes den legger igjen en grå hinne uten å korrigere spessielt godt. Usikker på om den krever et annet kjøremønster enn Rupes Blå?

Har prøvd den med CG sine egne puter, Scholl spiderpad, ull, Lilla Scholl og Rupes sine puter uten å få noe særlig godt resultat.

Ps kjører alltid 2-3 steg etter Rupes Blå og V32

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tr86    526
tr86

Jeg kjører den med Uber,Hex,CG pads når jeg brukte den, kjører full speed og litt press, cutter greit på de jeg har brukt den, og så grov kombo ville jeg gått over med en finere polish uansett, det burde få orden på glansen.

2 steg etter blå blå er jo ikke nødvendig i 90% av tilfellene. Holder med et finsteg etter vanligvis..

Endret av tr86

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
griffenfeldt    184
griffenfeldt

Det var forsåvidt det jeg mente som 2.steg

Bruker ikke Grønn etter Blå. Da hopper jeg ned på en Gul/Hvit combo.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
wanvik    149
wanvik

Grønn 3M, som tilsvarer blå Rupes er definitivt ikke full av oljer, den er heller tørr, men tror f.eks MG #105 vil være et bedre valg på en DA-maskin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 294
ØHN

MG#105 funker best på Rupesmaskiner som er modifisert med skive for friere rotasjon. Da brytes polishen bedre ned, og finishen og korrigeringsevnen øker. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
griffenfeldt    184
griffenfeldt

Tror jeg må få slipt til en skive for å få frispinn på maskinen.

Har sett noen fantastiske resultater med 105, så mulig jeg må få kjøpt en flaske for å se hva jeg kan få til ( ikke sikkert jeg får det like bra..)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

3m har jeg hørt er full av oljer og krever wipedown for å ikke bli sjoldete mellom stegene?

Dette er bare tull, finpolishene er oljete, men det er alle finpolisher, jeg synes folk overdriver veldig i.fht 3M og oljer.

I tillegg er grønn 3M en av de mest effektive rubbingene på markedet i dag, skal man ta en del biler er det greit å ha et par forskjellige serier med polish å velge mellom :)

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vårhus    374
Vårhus

Dette er bare tull, finpolishene er oljete, men det er alle finpolisher, jeg synes folk overdriver veldig i.fht 3M og oljer.

I tillegg er grønn 3M en av de mest effektive rubbingene på markedet i dag, skal man ta en del biler er det greit å ha et par forskjellige serier med polish å velge mellom :)

Kunne ikke vært mer enig i det utsagnet der. Selv om jeg hører at Scholl S03 Gold SS-Edition er nære pga lenger kjøretid og non-diminishing.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 294
ØHN

Både 3M og Meguiar's MG#105, MG#95, MG205 er også non-diminishing. :) Begge produsenter er gode alternativer. Grov 3M korrigerer nok raskest i forhold til MG#105/MG#95.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Det er vel stort sett kun menzerna som fortsatt produserer diminishing polisher, ihvertfall av de som brukes mest på forumet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
griffenfeldt    184
griffenfeldt

Nå var jeg en tur innom min lokale fargehandel og plukket med meg 1 liter Grønn 3M. Kjøpte i samme slengen 2 store puter og 4 små.

Prøvde litt på panseret på bilen jeg skal ta, men det pakket seg relativt fort og begynte å spytte. Byttet over til Grønn Rupes pute

Og det gikk helt supert! En av de bedre Compoundene jeg har prøvd!

Fikk forresten øye på Rupes maskiner på butikken og kunne få 40% rabatt. Det hjalp ikke en pøkk gitt. Veiledene pris på 8350,-

Det var Lhr15.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Nå var jeg en tur innom min lokale fargehandel og plukket med meg 1 liter Grønn 3M. Kjøpte i samme slengen 2 store puter og 4 små.

Prøvde litt på panseret på bilen jeg skal ta, men det pakket seg relativt fort og begynte å spytte. Byttet over til Grønn Rupes pute

Og det gikk helt supert! En av de bedre Compoundene jeg har prøvd!

Fikk forresten øye på Rupes maskiner på butikken og kunne få 40% rabatt. Det hjalp ikke en pøkk gitt. Veiledene pris på 8350,-

Det var Lhr15.

Hvilken maskin brukte du?

Hvilken 3M pute brukte du?

Grønn 3M krever litt av den som skal bruke den, og jeg synes på en måte at den er enklere å kjøre på roterende.

Du må ha tilnærmet rett produktmengde for å unngå støving og "spytting", og den må spres forsiktig å varmes litt opp på panelet før du virkelig kan kjøre på, og du må (som med alt annet) børste ren padn mellom hver produkpåføring. Men når du blir skikkelig godt kjent med den klarer du deg ikke uten :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
griffenfeldt    184
griffenfeldt

Jeg kjøpte den tilhørende grønne puten. Bruker en Rupes duetto. Trodde muligens det var egenskapene til lakken på bilen som fremprovoserte resultatet, men mulig jeg må øve meg litt for å unngå fenomenet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
griffenfeldt    184
griffenfeldt

Her er resultatet etter 2-3x4 pass med Grønn 3m XL

Bilen er en i30 og ikke en i40 som jeg ble fortalt.

post-7344-0-00476300-1403344319_thumb.jp

post-7344-0-19199900-1403344388_thumb.jp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig