fredsjo

Fjerne bensin-søl i stoffsete?

Hei

Madammen kjøpte seg ny (NY) bil i forigårs. Rett etter vi hentet den ut oppdaget vi at det var et stort område i baksete som var mørkere enn resten, og det luktet veldig bensin. Det er tydelig at her har det blitt sølt bensin av noen før vi fikk bilen.

Forhandleren tilbyr å rense dette mens vi selvfølgelig forlanger et nytt baksete. Er det egentlig mulig å rense ut bensin helt fra et stoffsete? Jeg tenker at det vil uansett sitte litt lukt igjen, og muligens noen skjolder..?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vil jo ha trøkki ned i skumgummien e.l., så det vil nok bli vanskelig å rense det 100%. Hadde også krevd nytt baksete.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er bensin, så vil vel det på en måte brenne skumgummien i setet også om det er skumgummi der. Det vil jo forandre struktur og enten smuldre eller bli hardt som da det smelter. Er ikke helt sikker der, men blir vel noe av samme som når du har bensin i en isoporkopp. Går i oppløsning. Så jeg hadde krevd nytt sete. Vil nok ikke klare å fjerne alt, og er du uheldig så vil dette fordampe ved varm bil i en god stund og skape lite atraktivt innemiljø i bilen.

Endret av juniormathisen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp. Helt enig! Om det er noen som har noe dokumentasjon på at det er skadelig for skumgummien så er det jo ikke noe annet valg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ny som i fabrikkny bil?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da hadde jeg krevd nytt. Forhandler får enten dekket dekke på garanti, ellers må de bli enig med importør / firma som frakter bil eller lignende.

Ny bil skal ikke komme med mangler, uavhengig av hvem som har gjort hva - nybil er nybil!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med tr86, krev nytt! Såpass kan man forlange når man kjøper nytt. Setter de seg fortsatt på bakbeina og nekter hadde jeg truet med Forbrukerrådet, eventuelt media på saken. Da får nok pipen en annen lyd

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mm. Han skulle gi oss et svar i dag, men har ikke hørt noe. Blir det negativt går det en mail til Forbrukerrådet omgående.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble det nytt sete på frøkena! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra; skulle virkelig bare mangle.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive