• 0
Lyngaas

Fjerne voks med DA Maskin?

Spørsmål

Heisann.

Har prøvd å søke litt men dukket ikke opp nevneverdig på forumet når det kommer til fjerning av voks med maskin.

Antar dette sparer endel tid, men er det noen ulemper til å foreksempel legge voksen for hånd, for så å fjerne den med DAS-6 Pro maskinen?

Noen tips til hvordan dette isåfall burde gjøres?

-Lyngaas

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

13 svar til spørsmålet

• 0

Buffingen er jo så lett å gjøre for hånd, at jeg ikke kan skjønne hvorfor noen vil gjøre det med maskin. :)

Er voksen lagt korrekt og har fått haze fint, er det omtrent som å tørke støv etterpå. Null jobb, null friksjon.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

X2 på det Knutis sier.

I tillegg høres det litt risky ut å skulle kjøre maskin med tørr pute (uansett hvor myk den er) på buffeklar voks, høres ut som en suksessoppskrift hvis du vil produsere nye riper :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

legge for hånd og buffe for hånd etterpå tar ca 30 minutter. så er lite og spare på det, men mye å risikere.

Må være noe som er super sticky og vanskeligt og buffe isåfall skal det gå fortere med maskin.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

...og hvis det er supersticky vil man hvertfall ha kontroll på hva man gjør på, så da utgår maskin 100-0.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

La nylig et lag med colinite 915, og syntes at den var ganske hard å fjerne.

Er den kjent for å være "vanskelig" å fjerne?

Forøvrig veldig fornøyd med voksen ^^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Ja, den kan være litt kranglete. Legg syyyyltynt og bruk fuktig pad ved påføring, og fuktig (ikke våt) klut ved buffing. Buff deretter en gang til med tørr klut etterpå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Evt. kan du prøve Collinite 845 som er langt enklere å bruke, å stort sett samme holdbarhet.

Jeg kvittet meg ihvertfall med 915 etter å ha prøvd 845 et par ganger :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Ja, den kan være litt kranglete. Legg syyyyltynt og bruk fuktig pad ved påføring, og fuktig (ikke våt) klut ved buffing. Buff deretter en gang til med tørr klut etterpå.

Takker ;)

Tenker at jeg skal legge et lag til med 915, vil det være noe nytte i å legge for eksempel SV Onyx imellom et lag av 915?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Takker ;)

Tenker at jeg skal legge et lag til med 915, vil det være noe nytte i å legge for eksempel SV Onyx imellom et lag av 915?

Ingen vits i å legge Onyx mellom legg heller eit lag ekstra.2 lag holder lenge.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Takker ;)

Som nevnt over er det bare tull å legge onyx "mellom", ser heller ingen grunn til å påføre 915 2 ganger såfremst du ikke har fått helligdager. 915 er i tillegg full av sterke løsemidler, og et andre "lag" vil bare erstatte det første, så det ser jeg heller ingen grunn til å gjøre, dette gjelder forsåvidt det meste av voks :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Spurte igrunn pga jeg fant en video hvor vannet skvatt vekk så fort det så voksen ;)

Takk for alle svar ;)

Legger ved et bilde av bilen, den får nok pleie i disse dager ihvertfall ;)

15e963b.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Bilen får like god vannskrekk ved 1 påføring som ved 2 påføringer så lenge du ikke får helligdager :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

La nylig et lag med colinite 915, og syntes at den var ganske hard å fjerne.

Er den kjent for å være "vanskelig" å fjerne?

Forøvrig veldig fornøyd med voksen ^^

Har de 3 bilvoksene fra Collinite, og 915 er noe drit...
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive