Newfarm

Endestusser - 964 turbo

Hei!

Litt usikker på om dette er riktig undergruppe men jeg gir det et forsøk, det er jo tross alt snakk om noe på eksteriøret!

Jeg må få gjort noe med endestussene på min 964 turbo da den orginale, sorte fargen har forsvunnet over 23 år. Legger ved et par bilder av hvordan det ser ut nå.

Egentlig vil jeg holde bilen mest mulig original, dvs at jeg må lakkere pottene sorte igjen. Har sort "turbo" logo, så sorte potter vil ikke bli feil. Men jeg leste en post igår (http://www.detailersclub.no/forum/topic/7830-porsche-911-turbo-nr2/). Her har han polert pottene, noe som gjorde meg usikker :)

Så jeg har mer eller mindre bestemt meg for å først polere de blanke for å se hvordan dette ser ut på bilen og ta en evt opplakkering derfra.

Det jeg lurer på er derfor hvordan jeg skal få av resterende lakk på pottene? Har fått tips om å bruke tynner for å få bort så mye som mulig, deretter pusse ned med 400 våtslipepapir etterfulgt av 800 og 1000/1200 papir for å få det "fint" igjen. Etter dette er det vel en god runde autosol som gjelder?

Setter stor pris på tips og triks!

PS: Skal også få stussene til å "henge" likt på bilen.

Kristoffer

post-8465-0-23417900-1402644167_thumb.jp

post-8465-0-95785400-1402644168_thumb.jp

post-8465-0-60751700-1402644645_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive