Gå til innhold
-Thomas-

Kjøremåte Rupes

Recommended Posts

-Thomas-    69
-Thomas-

Hvordan skal denne maskinen kjøres mest effektivt? Tenker da på press, hastighet osv. Har hørt litt forskjellig så tenkte bare å lufte det litt her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
freakshow87    4
freakshow87

Ligger demovideoer på youtube som kan hjelpe på vei her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
chrefs    64
chrefs

Null til lett press og hastighet 6. Meget viktig å holde pad plant mot panelet for å opprettholde rotasjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
griffenfeldt    184
griffenfeldt

Sålenge jeg kjører på et plant underlag bruker jeg ofte 5-6 kg med press på rupesen. Ofte må jeg opp i et slikt press for å få ryddet opp i hologrammer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tr86    526
tr86

Kjører som nevnt over lite til ingen press og lar maskinen jobbe slik det er ment for.

Må så absolutt ikke ha press for å fjerne hologram, da gjøres noe veldig feil med Rupes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
griffenfeldt    184
griffenfeldt

Iflg Rupes fjerner man riper simpelten v å kunne holde maskinen etter ledningen for å styre retningen. At det er så enkelt er ikke min erfaring. Kun ved avslutningen på finsteget kan jeg gjøre det på den måten. Jeg kjører ALDRI så hard at jeg hører det på maskinen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tr86    526
tr86

Spørs helt på lakken dette, men ofte er det nok.

Jeg kjører hvertfall ikke som du sier, med press for å fjerne hologram. Da holder det å styre etter kabelen som oftest..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
griffenfeldt    184
griffenfeldt

Hadde en Mørkeblå Volvo V40 inne denne uken og der måtte jeg bruke press med Hvit/Hvit kombinasjonen. Prøvde uten og det hjalp ingenting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
krekar    3
krekar

i følge forhandler så skal du spre med lav hastighet for og øke til max for og kjøre ferdigt uten press.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
offroad    20
offroad

Fikk min bigfoot 15 nylig å prøvde på en Audi A6 i går. Har flex DA fra før og har på enkelte mørke lakktyper fått hologrammer med denne, tenkte at da er det tingen med Rupes siden den ikke har tvungen rotasjon. Men den roterer jo den også!! Ser jo at den stopper å rotere hvis jeg presser hardt nok, men det skal en vel ikke gjøre med denne maskinen etter det jeg forstår.. Hvordan kan denne være bedre på å unngå holos siden den også roterer??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
IvarB    206
IvarB

Blir litt forskjell på tvungen rotasjon og uten. Alle DA maskiner roterer også, som den skal. Roterer den ikkje så er det som regel for masse press.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig