Gå til innhold
kjimmern

Spm ang avgifter / vannscooter .

Recommended Posts

kjimmern    34
kjimmern

Hei hei! Driver å skal kjøpe vannscooter om dagen og har fått tilsendt en oversikt over priser. Men det jeg lurer på og som jeg håper dere kan hjelpe meg med er hvem av prisene jeg skal forholde meg til 1 eller 3 kolonne ?

Muligens den første er uten bm: båt motor avgift?

post-1868-0-53347200-1402423948_thumb.jp

Endret av kjimmern

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
bilmagikeren    40
bilmagikeren

Veiledende pris, altså 3 kolonne som du nevner. 2 kolonne er hvor mye avgifter utgjør..

Lykke til med kjøp, har selv hatt to tamaha sj 700 som du står på. Om jeg skulle kjøpt igjen hadde det nok blitt en scoter, men veldig morro med vannjett og;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
overlay    320
overlay

Ville tro uten båtmotor-avgift om du venter til etter 1. juli?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
kjimmern    34
kjimmern

Så om jeg kjøper etter 1 juli vil jeg i teorien få den for den prisen som er oppført i 1 kollonne?

Driver å ser masse på det om dagen, men alt blir revet bort i løpet av dager :/ så tenkte at det kan være greiest å kjøpe ny :)

Endret av kjimmern

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
bilmagikeren    40
bilmagikeren

Jeg er ganske sikker på at det kun er moms på kjøpesummen ved ev import. . Det kan vi ære noe å tenke på;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 911
Christer

HK-avgiften gjelder bare for salg av nye motorer og ved førstegangs import fra utlandet. Ved bruktsalg følger avgiften på en måte med på kjøpet...

Blir spennende å se hva som skjer med bruktmarkedet når avgiften forsvinner...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
kjimmern    34
kjimmern

HK-avgiften gjelder bare for salg av nye motorer og ved førstegangs import fra utlandet. Ved bruktsalg følger avgiften på en måte med på kjøpet...

Blir spennende å se hva som skjer med bruktmarkedet når avgiften forsvinner...

Det var derfor jeg tenkte tanken å kjøpe nytt og tenkte den med 90 hk får holde :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
pasi    1
pasi

Hei!

Har en gtx 260 is LTD, 2011.

Kjøp nytt og slipp hk avgiften, og kjøp en større enn 90 hk. Vannskutere er korte og trenger å bevege seg på bølgetoppene. Uten nok hk blir opplevelsen din bare våt og kjedelig. Sørg for å få den registrert som båt i småbåtregistret, og last ned vannskuter dommen fra Stjørdal tingrett (gjelder bare Seadoo). Ha dette i båten i tilfelle du skulle komme inn i en vernesone og møter den lange arm. Da får du en flott sommer. Gled deg :-) Jeg stortrives i sakte fart og i 70 knt på bølgetoppene, midt i Oslofjorden. Skuter er kanon bra og går rått i sjøen. Bestill Salt Away som du kjører gjennom systemet etter bruk. Kobles til etter start, og etter 30 sec og to raske revs på trottlen for å få vann ut av eksosen etter at du kobles fra vann m salt away . (dette er viktig).

Kjøper du ikke nytt så pass på at intercooler service er tatt (skal tas hver 100 time og er svakhet på Seadoo). Du ser at intercooler er oppgradert hvis det kommer en liten sprut ut oppe under fenderlisten akter. (oppgradering for å få skylt hele intercooleren). Ser du ikke dette så krev 10 K i avslag.

Din sommer blir bra ;-)

MVH

Pål

Endret av pasi

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
kjimmern    34
kjimmern

Hei!

Har en gtx 260 is LTD, 2011.

Kjøp nytt og slipp hk avgiften, og kjøp en større enn 90 hk. Vannskutere er korte og trenger å bevege seg på bølgetoppene. Uten nok hk blir opplevelsen din bare våt og kjedelig. Sørg for å få den registrert som båt i småbåtregistret, og last ned vannskuter dommen fra Stjørdal tingrett (gjelder bare Seadoo). Ha dette i båten i tilfelle du skulle komme inn i en vernesone og møter den lange arm. Da får du en flott sommer. Gled deg :-) Jeg stortrives i sakte fart og i 70 knt på bølgetoppene, midt i Oslofjorden. Skuter er kanon bra og går rått i sjøen. Bestill Salt Away som du kjører gjennom systemet etter bruk. Kobles til etter start, og etter 30 sec og to raske revs på trottlen for å få vann ut av eksosen etter at du kobles fra vann m salt away . (dette er viktig).

Kjøper du ikke nytt så pass på at intercooler service er tatt (skal tas hver 100 time og er svakhet på Seadoo). Du ser at intercooler er oppgradert hvis det kommer en liten sprut ut oppe under fenderlisten akter. (oppgradering for å få skylt hele intercooleren). Ser du ikke dette så krev 10 K i avslag.

Din sommer blir bra ;-)

MVH

Pål

Takk for råd :) mulig jeg går for noe større når jeg kjøper en :) hva kan du anbefale og har du noen tips på forhandlere? Men i forhold til brukt,

Er dette en grei type

http://vestfoldmaritim.no/bater/sea-doo/gti-std-130/

Drev å tenkte å bruke rundt 100,000 maks .

Endret av kjimmern

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
rawdealinc    0
rawdealinc

Takk for råd :) mulig jeg går for noe større når jeg kjøper en :) hva kan du anbefale og har du noen tips på forhandlere? Men i forhold til brukt,

Er dette en grei typehttp://vestfoldmaritim.no/bater/sea-doo/gti-std-130/

Drev å tenkte å bruke rundt 100,000 maks .

seadoo rxp-x260 koster i usa ca 15 000,- dollar ny. 5% og moms - det en forhandler får i rabatt.

= ca 93 000,- + 4500= 97 500;- -10 000,- forhandler rabatt + mva.

har tidligere hatt: Seadoo hx, xp, rxx. Og kjørt det meste, sea doo xp er vel den som er best hk vekt handling. Men totakt og bruker derfor mere bensin. Du må evnt. Ha utstyr, henger osv i tillegg. Så nytt totaltsett kan jo bli utfordende og nesten nytt blir jo med hken til de evnt må justere ned prisene sine.

mvh

morten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå


  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×