supersonic

Behandling av ny bil

Hei, jeg har nettopp kjøpt en splitter ny Mazda CX-5. Har aldri drevet med noen utstrakt grad av bilpleie før, men ønsker å ta godt vare på den nye bilen. Har gått til innkjøp av noen ulike Meguiars-produkter etter anbefaling; sjampo, vaskehanske og tørkehåndkle for den vanlige vasken.

Bilen ble tectylbehandlet før jeg fikk den. Men har lest et par steder at det anbefales at jeg vokser den, selv når den er helt ny. Stemmer dette, og har dette noe med tectylbehandlingen å gjøre? Jeg kjøpte med en Meguiars Nxt 2.0 Wax, er denne OK til en ny bil? Er det noe annet jeg bør tenke på for å ta godt vare på bilen fra starten av?

Endret av supersonic
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, jeg har nettopp kjøpt en splitter ny Mazda CX-5. Har aldri drevet med noen utstrakt grad sv bilpleie før, men ønsker å ta godt vare på den nye bilen. Har gått til innkjøp av noen ulike Meguiars-produkter etter anbefaling, shampo, vaskehanske og tørkehåndkle for den jevnlige vasken.

Bilen ble tectylbehandlet før jeg gikk den. Men har lest et par steder at det anbefales at jeg vokser den, selv når den er helt ny. Stemmer dette, og har dette noe med tectylbehandlingen å gjøre? Jeg kjøpte med en Meguiars Nxt 2.0 Wax, er denne OK til en ny bil? Er det noe annet jeg bør tenke på for å ta godt vare på bilen fra starten av?

Techtylbehandling er bare en rustbehandling mener jeg.

Tech wax2 fungerer helt greit, men dårlig holdbarhet.

Kjøp deg en god voks. Skal du bare legge på din egen så holder en boks lenge.

Collinite 845, autoglym hd wax og swissvax shield er tre gode vokser i tre forskjellige prisklasser! mye for pengene :)

Endret av johnsen90
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først og fremst vil jeg gratulere med ny bil og velkommen som bruker her på forumet!

Jeg vil råde deg til å bruke de produktene du allerede har gått til innkjøp av. Det vil alltid finnes bedre (og ofte dyrere) produkter, men begynn med det du har vil være mitt råd. De fungerer helt utmerket til ny bil. Når den NXT Wax´en du har begynner å bli oppbrukt er jeg absolutt enig anbefalingene til johnsen90. Men innen den tid vil det kanskje finnes noe som er enda bedre?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode råd! Da kjører jeg på med det jeg har foreløbig. Men bør jeg vokse med en gang, eller skal jeg vente? Ser fra eierhåndboken til Mazda'en at de anbefaler å vokse bilen når vannet ikke lenger perler seg på overflaten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

..ser også fra guidene her på forumet at det anbefales med lakkrens når bilen er ny. Så om jeg investerer i en Meguiars Paint Cleaner, og kjører på med voksen etterpå, vil dette være tilstrekkelig for at lakken skal holde seg fin fremover? Redd for å gjøre noe feil som kan skade lakken, min første bil som er ny fra forhandler ;-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive