Gå til innhold
dj john

Fargeforskjell på frontfanger

Recommended Posts

dj john    163
dj john

Ser det ble mørkere farge på front fangeren enda de hadde bilen til å matche fargen..ringte lakeren å sa at jeg ikke var fornøyd så ska innom på mandagen..men han snakket om å blende ut på forskjermene..trodde man måtte ta av fangeren for at det skulle bli bra..noen som vet fremgangsmåten på å få det tilnærmet som resten av bilen? post-3438-1401478250,2438_thumb.jpgpost-3438-1401478267,8088_thumb.jpgpost-3438-1401478280,5526_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
WernerH    86
WernerH

er ikke unvanlig nå for tiden at det blir litt fargeforskjell fra plast til metall....de kan flekke ut for å få overgangen mykere slik at det ikke synes så mye...om de skal lakke fangeren til de treffer rett nyanse kan de holde på i flere dager....det skjedde med min gamle bil...men der bommet de grovt når bilen kom ut i sola :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Klykken    99
Klykken

Er det metallic og de tar av fangeren og lakkerer den "for seg selv" kan metallic-flakene bli liggende i en annen retning enn på tilstøtende paneler og gi nyanseforskjell. Denne bør lakkeres mens den står på bilen.

Det sa min kollega når fatterns bil ble levert fra lakkering med sjakkmønster.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
dj john    163
dj john

er ikke unvanlig nå for tiden at det blir litt fargeforskjell fra plast til metall....de kan flekke ut for å få overgangen mykere slik at det ikke synes så mye...om de skal lakke fangeren til de treffer rett nyanse kan de holde på i flere dager....det skjedde med min gamle bil...men der bommet de grovt når bilen kom ut i sola :P

Ja det sa han til meg også,men ble mer enn både jeg og Bmw var fornøyd med.Han sa at han hadde tatt den nærmest av de blandingene han hadde.Men håper det de får ordna det så jeg får sove om natta :lol: Takk for svar.

Er det metallic og de tar av fangeren og lakkerer den "for seg selv" kan metallic-flakene bli liggende i en annen retning enn på tilstøtende paneler og gi nyanseforskjell. Denne bør lakkeres mens den står på bilen.

Det sa min kollega når fatterns bil ble levert fra lakkering med sjakkmønster.. :P

Har hørt no slikt selv men for best jevnt resultat er det best å ta av støtfangeren mener jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
DanBay    1
DanBay

Dette har en kompis som er lakkerer både fortalt og vist meg, så det stemmer!

Har hørt no slikt selv men for best jevnt resultat er det best å ta av støtfangeren mener jeg.

Jeg er enig i tankegangen, men da bør fangeren sprøytes i riktig stilling, det har mye å si!

Overnevnte kompis mente det kunne lage fargeforskjell også på tett farge om det blir sprøytet i feil stilling...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Det er vanlig praksis å blende ut på tilstøtende paneler, men da bør nesten fargen matche bedre slik at du ikke ser forskjermen gå fra mørk til lys på solfylte dager.

Så lenge støtfangeren blir lakkert i samme "stilling" som om den var montert på bilen, er det uvesentlig om den er på bilen eller ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
dj john    163
dj john

Ja da får vi håpe han vet hva han gjør..for jeg trodde han måtte lakke den på nytt men han snakket om å blende ut på forskjermene??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Ja da får vi håpe han vet hva han gjør..for jeg trodde han måtte lakke den på nytt men han snakket om å blende ut på forskjermene??

Jeg er ingen lakkerer, men basert på bildene synes jeg det høres ut som en lettvint løsning for å unngå å lakkere fangeren på nytt, og får du synlige overganger/fargeforskjeller på skjermene må jo de og fangeren lakkeres på nytt.

Men det kan jo godt være at jeg tar feil :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
dj john    163
dj john

Jeg er ingen lakkerer, men basert på bildene synes jeg det høres ut som en lettvint løsning for å unngå å lakkere fangeren på nytt, og får du synlige overganger/fargeforskjeller på skjermene må jo de og fangeren lakkeres på nytt.

Men det kan jo godt være at jeg tar feil :)

Nei du tar nok ikke feil her..mener det samme for at det ska bli bra må han ta det på nytt.Dem hadde jo bilen der så rart de ikke fikk det til da

..men nå er jo ikke jeg lakerer heller..så vi får se.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig