Typer

Da maskin

Skal gå til innkjøp av en da maskin.

Vem vil dere ambefalle av krauss sin på 500 w og Lupus DAS6 Pro Oscillerende 880w

Siden jeg er amatør tenker jeg og bruke rundt 1500kr på en maskin

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig vil anbefale krauss maskinen faktisk. Disse to maskinene kommer fra samme produsent og er opprinnelig vanlig das6 og das6 pro. Jeg startet med en Buff Daddy som jo er en vanlig das6 rebrandet fra dodo juice. Ja, jeg anbefaler faktisk den svakeste maskinen av de du nevner pga. en konstruksjonsfeil på disse maskinene, som gjør at varmen fra motoren forplanter seg ned i bakplata med følge i ødelagte pads. Jeg har aldri opplevd dette selv med das6, men har vært mange tilfeller med ødelagte pads på das6 pro grunnet høyere effekt og større varmeutvikling. Das6 er en god maskin som du vil få mye glede av, men vær forberedt på at hvis du først blir bitt av basillen så kommer nok ønsket om rupes eller flex relativt fort.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en del som mener 500w er for lite, men hadde sjølv den maskinen tidligere, å til normalt bruk holder det.

Men det er problem/blir problem på begge maskinene med hard polering over lengre tid, at det blir veldig varmt i bakplata, å en den folk har fått ødlagt puter på grunn av det. Gjelder mest med scholl sine puter etter det eg har ledt, men bytt puter på hvert panel så går det fint.

Tipper effekten utgår lite på den varmen da det er overføringa, hastighet, press som lager den store varmen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lupus DAS6 Pro og Poleringspakke Manzerna med Uber puter. Du bør også vurdere å kjøpe en liten bakplate til 100mm uber puter, for og bruke på bakluke, speil, stolper osv.. Uber pads tåler mere varme enn feks scholl, pga de har sterker lim på borrelåsen. Men du bør ha flere puter av samme farge og bytte ofte, for når de blir varme får du dårligere kutt også ungår du at de går i oppløsning.

illustrasjonsbilde

IMG_20121223_162321_zps7a9d4cfc.jpg

Endret av Rotiform
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lupus DAS6 Pro og Poleringspakke Manzerna med Uber puter. Du bør også vurdere å kjøpe en liten bakplate til 100mm uber puter, for og bruke på bakluke, speil, stolper osv.. Uber pads tåler mere varme enn feks scholl, pga de har sterker lim på borrelåsen. Men du bør ha flere puter av samme farge og bytte ofte, for når de blir varme får du dårligere kutt også ungår du at de går i oppløsning.

illustrasjonsbilde

IMG_20121223_162321_zps7a9d4cfc.jpg

Regner med at padsene går ann til Krauss 500W også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive