hwhawk

Lakkeringsfeil?

Goddag godtfolk!

Dette fantastiske forumet har gitt meg mange timers lesing gjennom guider og S&S som virkelig har endret måten man ser på en korrekt vask og behandling av både lakk og interiør. Og for hver gang man får lyst til å stille et spørsmål så søker man og så finner man, som man blir oppfordret til! :)

Har en Audi A3 09 som jeg nå planlegger å gi en skikkelig omgang. Den har fått en skikkelig vask og har fått seg en runde med clay. Til polering har jeg skaffet meg 3M grønn, gul og blå med tilhørende pads.

Bilen har en del swirls og noen få RDS, disse kan jeg lett forstå meg på.

Men, så kom jeg over noe da jeg clayet bakfangeren. Som jeg ser det så må det være en lakkeringsfeil. Ble helt rådvill når jeg så dette og tviler sterkt på at noe annet enn våtslip kan fikse dette?

Det ser ut som nupper under lakken på en måte.

Alle synspunkter som kan kaste lys på saken vil være til stor hjelp!!

post-8349-0-17208000-1401276364_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten at jeg skal si det for sikkert så kan det være støv eller noe annet som har festet seg til fangeren under lakkeringsprosessen og gitt disse toppene/ujevnhetene. Den er altså opplakkert i etterkant?

Å slipe dette kan kanskje jevne det ut litt, men å slipe de bort kan jeg se for meg går gjennom klarlakken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støv under lakkering.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støvkorn kan ofte pirkes bort med nål e.l, våtslipe lett over med 3000 korning og poleres opp for å gjøre det mindre synlig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg regnet sterkt med at det var noe i den duren.

Tror jeg kommer til å prøve meg på litt pirking og våtsliping. Har også lakk+klarlakk liggende så jeg kan fylle på. Hvis dette er et godt alternativ?

Selger nevnte aldri noe om etterlakkering, og har ikke lakkmåler slik at jeg får bekreftet dette.

Når det er sagt så tviler jeg på at den rullet ut fra fabrikk med disse feilene så da får jeg heller ta det som en selvfølge at det er lakkert i etterkant.

Tusen takk for svarene! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selger nevnte aldri noe om etterlakkering, og har ikke lakkmåler slik at jeg får bekreftet dette.

Dette er vel på plastikk ? Du skal ha bra avansert lakkmåler for å finne tykkelsen da

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke ro meg i land med å si at jeg glemte meg av;) har enda mye å lære skjønner jeg!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakkfeil er ikke uvanlig på ny bil fra butikk. Jeg kunne velge mellom to nye hvite Nissan Leafer og valgte den uten lakkfeil :) Den med lakkfeil hadde noe av den samme feilen som på bilde utseendemessig. Så på en annen Leaf i en farge jeg ikke skulle ha som også hadde lakkfeil så om Nissan er ekstra dårlig på dette aner jeg ikke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakkfeil er ikke uvanlig på ny bil fra butikk.

Ingen av de tyske premium-merkene lar slike feil passere kvalitetskontrollen. Panelet er garantert opplakkert.

Slipes kjapt bort og poleres opp igjen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive