knuppen

Kast i dekk

Hei.

Fikk montert nye sommerdekk for noen uker siden(nokian z-line 245/40 -18)....og merket ubalanse i dekkene. Fikk de avbalansert en gang til, som hjalp noe , men det ble ikke helt bra.

Tok nok en avbalansering, men da hos et annet firma....som sa jeg hadde høydekast i 3 av dekkene, og at det nok ikke ville bli helt bra.

Det jeg lurer på er om dette normalt er en garantisak.

På forhånd takk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe høydekast er det i alle dekk.
Man kan kompensere litt med å sette opp dekk og felg etter høye og lave punkter om dekk og felg har disse merkingene (rød dott på dekk, og gjerne et merke i felg), men det kan ofte være vanskelig eller kreve spesialutstyr.

Det finnes balanseringsmaskiner som kan kompensere, men dette er maskiner i 150.000kr klassen som svært få dekkbutikker har.

Endret av Magne/Otta Detailing
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Magne skriver, så har alle dekk noe høydekast, men det kan jevnes ut, enten slik magne skriver eller ved å prøve-feile (matche dekk og felg manuelt/via program på balanseringsmaskin) Slikt program har de fleste maskiner, men kun de dyreste som gjør "alt" for deg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem som deg og da fikk jeg nye dekk fra dekkforhandleren .

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er såpass at du merker det i bilen ville jeg krevd nye dekk fra leverandør !

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viser seg at jeg har fått ubalanse/kast i ene felgen...så det er nok en årsak til at jeg kjenner det i bilen under kjøring. Aldri kjørt i fortauskant e.l. men antagelig kjørt i en dump regner jeg med.

Finner bl.a. Oslo felgretting og Felgteknikk østfold på nett, men usikker på hvem det lønner seg å bruke av de som kan dette.

Så til spørsmålet....hvor ville dere ha levert felgen for reparasjon?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det orginalfelg du har, eller ettermarked?

Hørt at Felgteknikk østfold ikke tar på seg oppdrag for privatpersoner for tiden, pga stor pågang ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viser seg at jeg har fått ubalanse/kast i ene felgen...så det er nok en årsak til at jeg kjenner det i bilen under kjøring. Aldri kjørt i fortauskant e.l. men antagelig kjørt i en dump regner jeg med.

Finner bl.a. Oslo felgretting og Felgteknikk østfold på nett, men usikker på hvem det lønner seg å bruke av de som kan dette.

Så til spørsmålet....hvor ville dere ha levert felgen for reparasjon?

veldig ofte viser det seg at det er rimligere og kjøpe en ny felg, om det ikkje er dyre felger da.

Men har hørt mye bra om Felgteknikk Østfold.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørt at Felgteknikk østfold ikke tar på seg oppdrag for privatpersoner for tiden, pga stor pågang ?

Gjaldt kun i perioden rundt påske, de har åpnet for private også nå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en 2012 V70, med orginale Ixion felger (245/40-18)....så det skal ikke være billigfelger.

Prisene virker ikke helt avskrekkende, ser ut som det ligger mellom 600-800,- for en felg.

Hadde vært greit og funnet noe gode i Oslo, men tar turen til Østfold jeg, hvis de er best :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kjenner til, eller fått fikset felg hos Oslo felgretting eller Sunnaas hjulservice?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Felgteknikk østfold har innlevering i oslo med transport til østfold for og fikse felger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive