Gå til innhold
WLN

Serviceintervaller!

Recommended Posts

WLN    56
WLN

Da var det disse serviceintervallene til BMW.. Har nylig kjøpt meg en E91 som har rulla rundt 130.000. Har lest at maange andre har reagert på bmw sin "skift olje hver 30.000 km" intervall og min bil er ingen unntak.

Ser i service heftet at olja blei skifta på 116.000km og at "intervall trippen" sier ca 10.000km til før oljeskift.

Er selv ikke så flink når det gjelder det elektoniske i bilen, dvs kjørecomputeren! Meen så til spørsmålet, er det mulig på en eller annen måte å skifte på service intervaller? Altså justere dem selv? eller er dette en håpløst tanke ?

Ser på meg selv som veldig data teknisk ellers og kan ikke forstå at det ikke skal være mulig å gå inn å justere intervallene selv!

Noen som har en mening eller to ang. dette ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
IvarB    206
IvarB

Det er jo ingen håpløs tanke.

Fikk møller til og endre det på A5'en eg hadde, den varslet på 30.000 men eg skiftet på maks 15.000.

Men eg ser på Bmw'en så er det KM eller år det går på. men det skal nok være mulig om du har datakabel til bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden    2 608
Autoglaze / polishduden

Da var det disse serviceintervallene til BMW.. Har nylig kjøpt meg en E91 som har rulla rundt 130.000. Har lest at maange andre har reagert på bmw sin "skift olje hver 30.000 km" intervall og min bil er ingen unntak.

Ser i service heftet at olja blei skifta på 116.000km og at "intervall trippen" sier ca 10.000km til før oljeskift.

Er selv ikke så flink når det gjelder det elektoniske i bilen, dvs kjørecomputeren! Meen så til spørsmålet, er det mulig på en eller annen måte å skifte på service intervaller? Altså justere dem selv? eller er dette en håpløst tanke ?

Ser på meg selv som veldig data teknisk ellers og kan ikke forstå at det ikke skal være mulig å gå inn å justere intervallene selv!

Noen som har en mening eller to ang. dette ?

Jeg bytter vår og høst. Resetter intervaller selv. Sjekk YouTube for guider (idrive/ikke idrive)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
WLN    56
WLN

Å resette er ingen problem, og jeg har en Salus med kabel til BMW som jeg bruker til å slette eventuelle andre feilkoder som har kommt når jeg har holdt på med bilen. ( http://www.sm-produkter.no/?PageID=526&ItemID=4858 )

Men jeg vil stille de inn på det jeg ønsker skal være intervallen:) Skal få tatt en telefon til bavaria å høre om dette kan la seg gjøre:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
agjell    5
agjell

Hos Audi vet jeg man kan velge mellom vanlig oljeskift-intervall og longlife-intervall, og verkstedet kan sette bilen til å varsle enten ved maks 15k eller maks 30k. Bilen teller antall kaldstarter og kortturer og tar dette med i beregningen for når oljen skal skiftes. Det skal være forskjell på normal olje og longlife-olje, men hvor stor forskjell vet jeg ikke. Min A8 har byttet hver 30k siden den ble født, og har nå kjørt 138k uten problemer *bank i bordet* :) Men det skader selvfølgelig ikke å bytte så ofte som mulig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Klykken    99
Klykken

Trenger ikke kabel for å resette service på E9x. Tar du olje- og bremseservice selv kan du nullstille servicetelleren via kjørecomputeren.

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=384430

Enkelt og greit. Skal du ha kortere intervaller på service får du sikkert kodet inn dette hos forhandler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndréE90    57
AndréE90

Det å endre service intervallet lar seg nok ikke gjøre, men du velger selv når service skal gjøres. Jeg skifter olje på min engang i året sammen med bremseveske. jeg pleier som regel å kjøre maks 9k i året og da blir 30k for meg altfor lenge å vente.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
IvarB    206
IvarB

Det å endre service intervallet lar seg nok ikke gjøre, men du velger selv når service skal gjøres. Jeg skifter olje på min engang i året sammen med bremseveske. jeg pleier som regel å kjøre maks 9k i året og da blir 30k for meg altfor lenge å vente.

Er du sikker, eller tror du?

Han eg pratet med på bavaria sist veke sa at det gikk ann.

De går jo bare inn på hjernen og stiller km \ tid mellom varsler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
CrZyWiz    18
CrZyWiz

Eventuelt bare ta ett ekstra oljeskift imellom intervallene :) Problem løst.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
WLN    56
WLN

Hehe, eller det ja:) Nei men det er ikke bare snakk om olja, det er flere intevaller jeg kunne tenke meg å hatt min egen "km" på:) Er jo ikke verre en å bare skrive ned neste gang jeg skal skifte ... men igjen det er ikke det dette dreier seg om, det er om det går an å stille inn "km telleren" på intervallene:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndréE90    57
AndréE90

Er du sikker, eller tror du?

Han eg pratet med på bavaria sist veke sa at det gikk ann.

De går jo bare inn på hjernen og stiller km \ tid mellom varsler.

Jeg tror og vet at min lokale Bavaria ikke gidder å bruke tid på sånt når de vil si at man kan ta et ekstra oljeskift mellom intervallene, som CrZyWiz sier. Men jeg gidder ikke å få de til å endre det når det koster 1500 kroner i timen for arbeid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden

E90 kan bli vrien å ha med å gjøre om du tapper olja og fyller på uten å nullstille. Elektronisk nivåmåler serru

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
WLN    56
WLN

Jeg tror og vet at min lokale Bavaria ikke gidder å bruke tid på sånt når de vil si at man kan ta et ekstra oljeskift mellom intervallene, som CrZyWiz sier. Men jeg gidder ikke å få de til å endre det når det koster 1500 kroner i timen for arbeid.

Jeg ser den, var ikke planen å bruke noe som helst penger på det for meg heller. Men på spørsmålet om det går ann har vi vel konkludert at dette er mulig. Da er jo spørsmålet om hvordan det enklest kan gjøres:)

Med et vanlig diagnoseverktøy kan du jo sjekke alt av service informasjon osv, da kan det vel ikke være så vanskelig å kunne redigere disse intervallene:-/

Er det noen andre som har Erfaring med Salus automedics scan 10 ? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndréE90    57
AndréE90

Jeg ser den, var ikke planen å bruke noe som helst penger på det for meg heller. Men på spørsmålet om det går ann har vi vel konkludert at dette er mulig. Da er jo spørsmålet om hvordan det enklest kan gjøres:)

Med et vanlig diagnoseverktøy kan du jo sjekke alt av service informasjon osv, da kan det vel ikke være så vanskelig å kunne redigere disse intervallene:-/

Er det noen andre som har Erfaring med Salus automedics scan 10 ? :)

Når det gjelder om det kan gjøres hjemme, så er vell ikke det noe problem. Bare det å gjøre det riktig. Hvis jeg hadde vært det ville jeg ha laget en tråd på bimmers.no

Der er det mange som har kodet inn ting som BMW norge sier er umulig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
WLN    56
WLN

Når det gjelder om det kan gjøres hjemme, så er vell ikke det noe problem. Bare det å gjøre det riktig. Hvis jeg hadde vært det ville jeg ha laget en tråd på bimmers.no

Der er det mange som har kodet inn ting som BMW norge sier er umulig.

ja det kom jeg ikke på, skal hive inn en post der å spør:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

E90 kan bli vrien å ha med å gjøre om du tapper olja og fyller på uten å nullstille. Elektronisk nivåmåler serru

Helt utrolig at man i moderne biler ikke kan bytte fludium når man selv ønsker uten at det skal føre til en tur på verksted...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
IvarB    206
IvarB

Av nysgjerrighet, hvordan blir den vanskelig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden

Av nysgjerrighet, hvordan blir den vanskelig?

Jeg kødda det til første gangen jeg bytta, rød lampe og hyl og skrik hver gang jeg starta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
IvarB    206
IvarB

Jeg kødda det til første gangen jeg bytta, rød lampe og hyl og skrik hver gang jeg starta.

Ok. Har ikkje så god kjennskap til BMW, men har byttet på audi med elektronisk nivåmåling, der gikk det fint.

Greit den skal pipe å blinke om det er lavt nivå, men det forsvinner om en fyller på?

Feks, du kjører langtur og nivået går under min, vil den da hyle hver start etter du har etterfyllt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden

Joda, men da er det gul lampe. Den fikk for seg at den ble potte tom :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig