Bjorn

Clayblock, Clayklut eller vanlig clay - eldre bil?

Hei

Har kjøpt en 87 mod Land Cruiser som ikke har fått allverdens med stell tidligere.

Skal ta en runde med clay, polering og voks på den, men er usikker på hvilken clay jeg skal bruke. Er mye nytt som jeg ikke kjenner til Clay, clayblock og -klut. Har ikke veldig mye erfaring men ønsker noe som funker, ser en får både mild, medium og aggressiv type. Kan noen anbefale meg noe som passer til denne jobben er jeg takknemlig. Gjerne fra ScandicShine da jeg har handlet der før. Har fra før Flex DA og øvrig utstyr til jobben, men er usikker på dette med clay til gammel bil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes clay klut lagde mye merker, men det var veldig tidseffektivt.

En god clay både er bilt hamber sine, grei pris og god i bruk!

Trenger bare vann som glidemiddel også (jeg blander en dæsj såpe i vannet for litt bedre glid)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker clay block. Veldig lett å jobbe med, og fin å holde i. Hvis du mister den i bakken kan du bare skylle den med vann.

Vet ikke om den lager merker som duken, da jeg kun har brukt den på sølvfarget bil.

Men du skal vel korrigere litt uansett?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja skal korrigere med Scholl produkter og Flex DA.

Da tester jeg Bilt-Hamber Auto Clay Soft 200gr, men er den aggressiv nok selv om den er soft?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja skal korrigere med Scholl produkter og Flex DA.

Da tester jeg Bilt-Hamber Auto Clay Soft 200gr, men er den aggressiv nok selv om den er soft?

Den er helt sjef, beste clayen jeg har i skapet! Endret av polishduden
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott er allerede bestilt :) , samtidig røk jeg på 9 andre produkter jeg mente jeg trengte.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive