Henrikooo

Natty's Blue + regn. Krise?

Heisann :)

Kjapt spørsmål:

La Natty's Blue på bilen i dag og ca. en time etter jeg hadde buffet av begynte det (selvfølgelig) å regne :mad: Det var ganske varmt ute, 25-26 grader, så voksen rakk jo å herde bittelitt, men sikkert ikke nok(?)

Det jeg lurer på er om jobben er gjort forgjeves? Bør jeg legge et nytt lag, eller er det ingen krise?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det skal ha så veeeeldig mye å si.. Selvsagt så er det best om den får herde en stund før man tar den ut, og værtfall før bilen blir vasket, men du kan nok trygt sitte i regnet å se vannet preller seg!

Husk paraply om du sitter ute, og kle deg godt - nyt synet :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lagt samme voks og lot den herde 1 time, for så å bli kjørt ut i regnvær. Der er fortsatt beskyttelse på etter 5 mnd :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for raske svar, karer! Vannet prellet av som bare det da jeg tok meg en kjøretur, men tenkte kanskje manglende herdetid kunne ha noe å si på varigheten på voksen. Men da regner jeg med at det går fin-fint, gidder ihvertfall ikke legge et nytt lag.

Sitter trygt inne i stua og ser på lyn-show! Moro :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har enda ikke merket forskjell på noen biler som er kjørt rett ut i regn, og aldri fått tilbakemeldinger om at voksen ikke varer.Er voksen buffa av så er den klar for all slags vær ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har enda ikke merket forskjell på noen biler som er kjørt rett ut i regn, og aldri fått tilbakemeldinger om at voksen ikke varer.Er voksen buffa av så er den klar for all slags vær ;)

Bra å høre. Da kan jeg legge meg med hvilepuls :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett er det ikke store jobben å vaske bilen og legge et nytt lag voks... ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kulde er kanskje ikke så bra rett ut i da.Men nå må vi ikke bekymre han.Da får han ikke sove :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg er på tynn is her, men en voks herder vel ikke?! :) den fyller opp microporer i lakken og legger en beskyttende hinne? :) har ihvertfall aldri merket noe forskjell. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg er på tynn is her, men en voks herder vel ikke?! :) den fyller opp microporer i lakken og legger en beskyttende hinne? :) har ihvertfall aldri merket noe forskjell. :)

Det avhenger av løsemidlene som skal gjøre voksen lett å jobbe med ved påføring. Derfor er det viktig at mange vokser får haze/tørke før de buffes av. I mange tilfeller vil voksen fortsatt avgi løsemidler en tid etter at den er buffet av. Kall det gjerne herding.

Jeg kan sterkt anbefale nok en ekstra avbuffing med ny ren mikrofiber, et par timer etter første avbuffing, før bilen tas i bruk. Det løfter ofte glansen et ekstra hakk før ferdigbilder. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si meg enig med ØHN. Egentlig så tror jeg ikke det er voksen som må herde, men den må få puste slik at gassene forsvinner. Akkurat slik som det også er med ny lakk.

Det skal sies at jeg har heller ikke merket noen forskjell på om bilen har fått stått inne som anbefalt eller om bilen har blitt kjørt rett ut. Dette gjelder både sommer og vinter.

Teoretisk sett så burde vel varmt vær være en fordel for at voksen skal få puste fra seg?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, sant det, er jo bare kos å legge voks egentlig. Tenkte bare det var greit å vite om regn påvirket voksen, slik at jeg vet til neste gang :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive