Rollo

Shine en Puch Maxi 1981, tips?

Hallo,

Har kjøpt en 1981 Puch Maxi som jeg ønsker å gjøre så pen som mulig. Bildene taler for seg, foruten en skikkelig vask; hva bør jeg gjøre for å friske opp motor/sylinder, chrome deler etc? Kan feks iron-x brukes for å ta seg av litt rust her? Er det noe jeg kan smøre inn sadelen med for å bevare "skinnet"?

Mange spm! Setter stor pris på alle tips jeg kan få :) Alt er originalt så ønsker i størst mulig grad la det forbli slik.

VEV2bWhM.jpegaGVzY3FU.jpegVFc4dzkr.jpegNGxNd25T.jpeg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Jeg brukte iron-x og prickbort og surfex på en 1987 mod Tempo forrige år.

På krom skjermer og utsatte steder, var den rett å slett angrepet så stygt av rust flekker. Men den ble omtrent som ny etter dette.

Så det kan anbefales på det sterkeste.

Til sete, kan du med fordel bruke en APC (chemical guys green clean, scholl spam etc) til rens. Til beskyttelse kan vel swissvax leather milk fungere fint.

Håper dette hjalp :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gjorde det, tusen takk :) Var litt usikker på bruken av iron-x på krom. Tror du den kan brukes på rustflekker på lakk (ramme) også?

Tips til noe jeg kan "polere" sylinder og motor med?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Iron x kan du bruke på ramme også. Alle lakkerte flater. På motor ville jeg brukt Autosol som polish.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes ikke Iron-x gjorde de helt store underverkene, spiste kanskje noe av rusten, men kom ikke helt i mål med dette (3 behandlinger 5-10 min virketid). Har også planer om å ta undersider av skjermer osv for å få det helt 100, men utfordringen er altså at jeg vil beholde originale lakken, men få vekk rusten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ferrobet Rustvask :excl:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive