smooth

superhydrophobic

Blir bra når dette kommer på biler :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altid fascinerende å se :) Det er nok ikke mange årene før det finnes på biler.Er jo allerede ett bilmerke som har ett lag lakk som virker sånn.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nissan?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er Nissan. På hvit bil, da dette belegget gir et hvitt skimmer. :) Er vel egentlig bare til test enda?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er den Leaf'en dere tenker på, så ble den sprayet med NeverWet eller tilsvarende produkt over vanlig lakk, så strengt tatt synes ikke jeg man kan si de har en superhydrofobisk lakk. Om de funderer på å blande NeverWet og vanlig lakk og få en blank overflate, så er jeg med på tanken, men etter hva jeg leste er de ikke helt der enda.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja mulig bare en test :) Men det er like før det tar av vil jeg tro. Men jeg vil ikke ha.Liker å vaske bil jeg.Dessuten kjører jeg rallybil.Kan ikke være ren hele tiden da :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kunne virkelig tenkt meg en superhydrofobisk lakk på bilen min, gitt at den er optisk klar. Da hadde jeg sluppet å hele tiden irritere meg over at jeg ikke har tid til å vaske bilen...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De får forske på hvordan de kan gjøre klarlakk superhydrofobisk... Da er de kanskje i mål :P Spørs hvordan det blir å korrigere slik lakk eneste..?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tar kjangsen på at superhydrofobisk lakk og polering ikke vil være mulig. Om du skal ha supersmå strukturer på overflaten av materialet med luft i mellom som får væske til å søke mot seg selv så vil det utgå å slipe/polere dette. Det er i så fall snakk om en rens av ett eller annet slag, og påføring av nytt lag med "lakk"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man unngår jo vaskeriper med slik lakk, men ikke idioter som må gneke seg borti lakken fordi de ikke eier motorisk kontroll...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn vil jeg at vannet skal oppføre seg til en hver tid på mine biler. :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive