Gå til innhold

Rensew skai/kunstskinn Passat


Vagaddiction

Recommended Posts

Vagaddiction

Har kjøpt en 99mod Passat med beige/brunt interiør og går utifra at det ikke er skinn da det ser ut som det er no fiber under. Greia er at forrige eier har røyket heftig i bilen og det er missfarging på dørtrekkene. Har brukt litt surfex på en microfiber klut og pusset frem og tilbake (ikke gnukking) og det løsner noe men ser at original fargen blir med enkelte steder. Om jeg skraper litt med neglen så løsner det men finnes det noe som kan løsne dette lettere. Har hittil prøvd CG Greenclean og Surfex med div blandingsforhold men tør ikke bruke helt rent produkt da fargen forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Våtsuger burde løse mye av dette, sammen med surfex f.eks:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Har kjøpt en 99mod Passat med beige/brunt interiør og går utifra at det ikke er skinn da det ser ut som det er no fiber under. Greia er at forrige eier har røyket heftig i bilen og det er missfarging på dørtrekkene. Har brukt litt surfex på en microfiber klut og pusset frem og tilbake (ikke gnukking) og det løsner noe men ser at original fargen blir med enkelte steder. Om jeg skraper litt med neglen så løsner det men finnes det noe som kan løsne dette lettere. Har hittil prøvd CG Greenclean og Surfex med div blandingsforhold men tør ikke bruke helt rent produkt da fargen forsvinner.

Ren eller utblandet Surfex? Ren Surfex dro maling av veggene da vi skulle vaske ned leiekåken for noen år siden... Frisk Green Clean også, egentlig.

Jeg ville prøvd med Surfex i 1:30-1:50-blanding og sett om det gjorde susen. Det stoffet er latterlig effektivt selv i tilsynelatende pinglete blandinger.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vagaddiction

Skal prøve ren surfex på et sted hvor det ikke synes om det skulle gå feil. Men er det mulig å få tak i farge så man kan farge opp igjen steder som mister farge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Leste igjen nå og så at du hadde prøvd i forskjellige utblandinger.. er ikke alltid like lett å få med seg alt midt på natten :)

Jeg ville ikke brukt ren Surfex, da det som sagt enkelt stripper maling fra vegger og tak.

Da det er sagt, godt innrøykte biler har gjerne mye misfarging som følge av røykingen, og fargen som forsvinner kan godt være denne misfargingen.

Jeg tror også vi har kommet til stadiet der det er på tide med noen bilder. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vagaddiction

Javel. Prøvde å gnikke litt og da ble fargen borte og det kom frem litt sort farge. Har prøvd å sammenligne med en skaibit og skinnbit jeg har liggende og de er helt forskjellige i mykhet,strekkhet og styrke. Jeg får prøve meg frem med diverse produkter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...