tr86

Kupevarmer etter interiørrens?

Hva bruker folket for å få interiøret til å tørke raskere etter rens av tepper, matter etc?

Har sett litt på denne, til en OK pris - noe å satse på?

http://www.jula.no/kupevarmer-1-9kw-411112

Dersom denne får stå å lage varme i bilen med vinduer åpen vil jo interiøret tørke raskere tenker jeg?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kupe vifte fungerer fint. Vinduene litt på gløtt som du sier så tørker dette fint over natta eller i løpet av dagen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor plasseres gjerne varmer i disse tilfellene? På gulvet foran?

Noen som anbefales? defa koster gjerne mye mer enn feks den jeg linket til fra jula, med tilsvarende effekt. Iom den ikke skal monteres i bil og brukes som tiltenkt så er ikke alt av utstyr og funksjoner veldig relevant.

http://butikk.naf.no/defa-kupevarmer/product/53487/65517104421

Denne var jo heller ikke ille priset.. Kanskje den kan skaffes enda litt billigere gjennom jobb også.

Endret av tr86
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plasseres foran på passasjerside ja.

Den du linket til er den jeg hadde i gamle bilen, og syns den fungerte bra. Tar lite plass og gjør jobben sin! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket på jobb, og må betale under 100lappen ekstra for den nye Defa Termini II 1900.

Da blir det trolig den istedenfor tenker jeg.

Har Forøvrig god erfaring med defa varmere, men da til tiltenkt bruk; kupevarmer, ikke til å tørke bil etter rens, så er mest dette jeg lurte på om det funker bra til dette formålet, eller om jeg burde vurdere noe annet:-)

Endret av tr86
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis bilene uansett får stå i (oppvarmet) garage over natten, ser jeg egentlig ikke poenget med vifte/kupevarmer.

Har du kald garage eller skal levere ut bil samme dag som rens er utført, kan det sikkert være et greit hjelpemiddel.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir trolig stående over en natt i de fleste tilfeller, garasjen er dog ikke isolert, og ikke oppvarmet, så avhengig av utendørstemp selvsagt er det vel normalt 12-20grader i snitt gjennom sesongen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker viften fra jula. Fungerer helt greit.

Hadde den hengene med "opp-ned" med utblås nedover over et sete en gang, og da slo overopphetingsvernet ut og viften stoppet. Når jeg etterpå leste i instruksjonsboken, så sto det greit forklart at den ikke skulle brukes på denne måten :)

Ellers en ok vifte.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive