Gå til innhold

Erfaringer med Biltemas utbedringslakk?


fredsjo

Recommended Posts

Hei

Jeg holder på å fikse noe småtteri på bilen, og ser Biltema har fargekoden min i "utbedringslakk". Tenkte å teste denne på den sink-grunningen jeg skal bruke og se om den reagerer med den klarlakken jeg har. Tanker?

Har lest den er noe tynn, så man må legge mange strøk. Det er ikke noe stress for meg egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke brukt den lakken så mye selv, men det lille jeg brukt den til så må jeg nok påstå at den overrasker meg. hehe minuset som jeg har hørt er at man må bruke biltema sitt sortimant om man skal bruke noe av de. eks grunning - lakk - klarlakk osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ihvertfall 1-k klarlakk, og som kjent er ikke det en bra løsning på en bil.

Kan sikkert (eller kanskje ikke?) kjøpe 2-k klarlakk å legge over baselakken (fargen) til biltema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakkerte litt på rallybilen i vinter. Kjøpte først lakk på Meca for å lakke panseret og denne virket veldig bra. Men for å spare litt penger så ble det kjøpt Biltema-lakk (1/4 av prisen av Meca-lakken) for å lakkere frontskjermen.

Her ble det gjort en skikkelig tabbe og lakken heftet ikke i det hele tatt på skjermen (ble selvsagt mattet og grunnet i forkant). Snakket med en lakkerer og ble fortalt at instruksjonen på Biltema sine sprayflaskene skulle man bare ignorere :o Der står det 30 cm avstand og det fører kun til at lakken tørker i luften før den når flaten. Var bare å tørke av lakken (som var pulveraktig) og matte på nytt. Ble kjøpt inn nye flasker med Biltema spraylakk. Denne gangen maks 20 cm unna og da ble resultatet vesentlig bedre, men fortsatt ikke like bra som lakken som ble kjøpt på Meca :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babelfisken

Det er ihvertfall 1-k klarlakk, og som kjent er ikke det en bra løsning på en bil.

Kan sikkert (eller kanskje ikke?) kjøpe 2-k klarlakk å legge over baselakken (fargen) til biltema.

Har akkurat gjort dette på noen felger. Alu grunning, utbedringslakk sølv metallic, og to komponent lakk for sprøyte til slutt.

Ble meget blankt og fint.

Har ellers litt av samme erfaringen som NoBrain at mengden er litt for lav og at det ikke flyter så lett ut. Må nærmere og da skal man igjen passe seg for renning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...