Adrian Benjamin Olsen

Dårlig lakkering?

Hei.

I august 2012 kjøpte jeg en Lexus CT200h, den var gått 6000km som demobil. Den hadde da en liten skrape på framfangeren. Jeg ønsket at fangeren ble lakkert opp før jeg fikk levert bilen. Det ble gjort av Lexus Trondheim. På det tidspunktet tenkte jeg ikke noe over lakkeringen, var mest fornøyd med ny bil.

Men siden jeg i det siste har fått en glødende interesse av bilpleie ser jeg på lakkens tilstand med litt andre øyne.

Jeg ser da at lakken på framfangeren ser kornete ut. Ser nesten ut som den er blitt sandblåst. Tenkte det kunne komme av stein/sand ved kjøring, men har ikke sett noe lignende på andre biler.

Tenkte jeg skulle ta opp saken med forhandleren. Men skulle gjerne hatt noen synspunkter fra dere som har peiling på lakk.

På forhånd takk.

Adrian

post-7702-0-32300900-1400485237_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er litt vanskeligt og sjå kva det er, men for meg så ser det ut som steinsprut. eller sand\singel.

Opplevde på Autobahn i høy fart at det kom sand\singel fra bilen forann å da såg deler av bilen ut som var sandblåst, det var ganske fint, så med polering så ble alt vekke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte å nevne at jeg har prøvd å våtslipe på et lite området for å se om det ble bedre. Har også kjørt maskin med S03 og gul scholl uten at noen av delene gjorde noen forskjell.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser for meg ut som steinsprutskader.

En løsning kan være å få noen som driver med spot repair til å lakkere opp området som er skadet

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive