Gå til innhold

Full detailing på BMW E46 320d 2004-mod. (sedan)


Sefiroth

Recommended Posts

Hei!

Jeg har etter hvert sett gjennom mange bildetråder som flere av dere detailere har lagt ut, og jeg har blitt meget imponert over resultatene dere har oppnådd. :) I den forbindelse så lurte jeg på om noen kanskje kunne ha hatt lyst til å ofre noen titalls timer på min bil også?

Den harde lakktypen på BMW har nok flere av dere kjennskap til, at dette ikke er den enkleste lakken å forholde seg til. :P Bilen min bærer i ganske typisk stil preg av swirls, noen RDS og enkelte steinsprutskader. Lakken ser definitivt ikke matt og nedslitt ut, men den virkelig dype og påfallende glansen er liksom ikke der.

Fargen er mysticblå metallic, og lakkverdiene (tenker da på tykkelsen) er nok varierende fra panel til panel. Panseret, begge forskjermene, samt noe av høyre bakskjerm ble nylakkert på sommeren i fjor. Frontruta er også bare ca. et år gammel, så en full detailing ville virkelig ha løftet opp helhetsinntrykket på bilen.

Dørhåndtakene, samt lister på dørene og støtfangerne er ikke lakkert i samme farge, men disse er av svart plastikk. Jeg kunne ha tenkt meg en full lakk-korrigering, med maskinpolering i to steg for å fjerne swirls og ikke minst mest mulig av RDS rundt om, påføring av kvalitetsvoks som LSP, samt at alt av svarte, utvendige detaljer rundt om på bilen blir frisket opp igjen.

Forventer ikke at steinsprutskadene skal fjernes, men hvis noen tør å bryne seg på våtsliping, så har jeg ingenting imot det. :) Innvendig så er det lysegrått skinninteriør som godt kan friskes opp igjen, og spesielt førerstolen trenger nok ekstra oppmerksomhet rundt setevangene. Her tror jeg det må pusses ned og farges opp igjen på nytt. Resten av skinninteriøret trenger tilsynelatende bare en rens og etterbehandling. Men det vet en detailer bedre enn meg.

Ellers er det flekker på tekstilstoffet i fotbrønnene på begge sidene framme, kommer nok gjerne av skitne sko som har subbet borti...Dette går forhåpentligvis vekk med ei børste, et egnet stoff og en våtstøvsuger.

Til slutt så ønsker jeg å få renset og behandlet alt av ruter, men dette er jo som regel inkludert i den utvendige korrigeringsprosessen. :) Hadde vært fint å bare se regndråpene prelle rett av i regnvær. Jeg bor i Farsund, Vest-Agder, så det er jo en utfordring i den forstand. Til nøds kan jeg levere bilen til adresser i både Aust-Agder og Rogaland, men helst ikke lenger unna enn det. Jeg er klar over at bilen fort kan bli stående minst ei uke, da et så omfattende oppdrag ikke er gjort unna i løpet av ei helg.

Hvis noen er interessert, så gi meg gjerne beskjed. Betaling er ikke noe problem i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er eldre bilder, som dere kan se på det gamle oblatet. Nyere bilder av bilen kunne dessverre ikke lastes opp, fordi de krever for mye plass.

Bildene ble tatt kort tid etter en Ditec-behandling, noe jeg syntes var fullstendig bortkastete penger. Aldri Ditec på bilen igjen...nå må lakken korrigeres ordentlig heller!

post-8399-0-85955900-1400409089_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...