Kjetil S

Pads til CG V-serie

Hei!

Jeg har gått i innkjøp av en Krauss 900W Pro. Jeg bruker CG V serien og har brukt HEX-Logic pads, men etter litt rubbing med V36 sliter jeg med at padden blir veldig slitt, det faller av skum og den blir veldig varm.. Jeg har brukt vann for at polishen ikke skal tørke og bruker ikke alt for mye polish eller, vasker padden jevnlig.

Er det noen andre pads noen har å anbefale som tåler litt hard rubbing? Føler at HEX-Logicen tåler lite, bruker Ca. 15 kilo press på maskinen ved rubbing

Også lurer jeg på om noen har noe erfaring med Microfiber pads til cutting i forhold til skum?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt en del CG mtg pads, og Uber er også flott.

Har dog aldri hatt problem med at v36 tørker slik du nevner, så så jeg ser for meg at du enten har dn type Krauss DA maskin hvor dette er vanlig,og du da må bytte pad oftere slik den ikke blir så varm, eller at du har en bil med varmesensitiv lakk..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken hexlogic pad er det du har brukt, og har du primet den godt nok?

Har aldri opplevd det selv med V36. Den kan du kjøre veeeldig lenge med.

Men 15kg press? Roterer Krauss maskinen med så mye press?

I stede for å bruke så mye press, hadde jeg heller brukt en grovere kombo...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prime? Trenger da ikke å prime paden for å unngå slikt. Slutt å legg så mye press på, er ingen roterende det der. Hvilken bil og lakk har du?bytt pad ofte, la maskinen få kjøle seg litt ned imellom slagene, hvertfall om du kjører så hardt som du sier, varmen ødelegger padsa fort. Evt som nevnt over, gå for grovere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hex-logic padsa tåler mye juling, men varmen fra maskinen kan få limen på borrelåsen til å slippe.

V36 er veldig fin, prøv V32 eller V34 istedet og mindre press som nevnt over.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så en video fra Scandicshine, da sa dem 15Kilo press med V36 og Krauss DA. Bilen jeg har er en Audi S4 B5 Nogaroblau, vet ikke om det er noe spesielt med lakken, men dere mener 15 kilo press er for mye?

Men jeg skal prøve med V32 og V34 så jeg slipper å jobbe så mye.. Jeg brukte Gul Hex, bestilte orange men fikk gul, sa ifra til Scandicshine men dem sa at det var plukket feil, men den ville virke på samme måte.. Men gul er vel også grovere enn orange

Takk for svar!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare tull å bruke 15 Kg press på en DA uten tvungen rotasjon, som f. eks Krauss. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

15 kilo press er uansett mye, hakke no si hvilken maskin det er. Men som ØHN skriver, uten tvungen rotasjon, bærre tullprat!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye anbefaler dere? Scandicshine mener 15 kilo på rubbing og 6 kilo på polish med Krauss DA og CG V serie.

Jeg fulgte denne videoen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanskelig å få til akkurat 15kg press, og det er mer skånsomt for padden om det gjøres på et flatt panel enn på et panel med kurver.

Teknikken kommer etter hvert, ikke unormalt at man sliter mer på pads i starten før teknikken sitter.

Prøv å begrens deg til max 8-10kg press, så sparer du padsa mer.

I filmen brukes for øvrig lilla og Orange Scholl som mange mener tåler mindre juling enn Hex-logic. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive